PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Miejsce pracy na zamówienie

  • Autor: Propertynews.pl
  • 13 gru 2016 11:55

Miejsce pracy na zamówienie fot. Mikomax

Biura, budynki i wnętrza, stają się powoli takie same. Stalowe konstrukcje, szkło, identyczne open space’y i podobne do siebie sale konferencyjne. Jest jednak nadzieja.

REKLAMA

Brytyjski designer Thomas Heatherwick ostrzega, że zalewa nas globalna „takasamość”. A najnowszy raport How Millennials live, work and play dowodzi, że blisko 70 proc. młodych pracowników jest skłonna zamienić inne, atrakcyjne korzyści proponowane przez pracodawcę, na rzecz lepszej przestrzeni do pracy. Badania pokazują, że lubimy się wyróżniać i chcemy pracować w biurach, które nas inspirują i motywują do działania. Jeśli tak? Od czego zacząć?

Gensler UK Workforce Survey 2016 udowadnia, że wśród kluczowych potrzeb pracowników jest między innymi odpowiednia aranżacja biura. ¼ respondentów przyznaje, że obecny design ich miejsc pracy jest zwyczajnie mało ciekawy i nie wspiera efektywności. Tymczasem ponad połowa badanych menedżerów pracowałaby wydajniej w przestrzeniach lepiej zorganizowanych i bardziej przyjemnych. Renesans przeżywają teraz biura informal, tj. miejsca, gdzie wygląd, kultura organizacyjna, zachowanie, a nawet ubiór, są mniej formalne niż do tej pory. Wraz z umacnianiem się na rynku pokolenia Y i wejściem generacji Z, zmienia się podejście pracodawców do sztywnych reguł funkcjonowania biura. Dla przykładu ponad połowa menedżerów wybiera styl casual częściej niż pięć lat temu, a jedna trzecia przyznaje, że chciałaby czuć się w pracy mniej oficjalnie.

- Takie odczucia nie dotyczą wyłącznie wyglądu. Obserwujemy, że projektowanie przestrzeni biurowych na całym świecie ewoluuje. Po latach funkcjonowania open space’ów traktowanych po prostu jako otwarte sale do pracy wspólnej, przyszedł czas na zmiany dyktowane przede wszystkim potrzebom pracowników. Ci, oprócz wydzielenia stref do działania w skupieniu, szybkich spotkań i lepszej akustyki, oczekują personalizacji biura, aranżacji przestrzeni tak, by była przyjazna, funkcjonalna, ale też interesująca. Chcą się utożsamiać z firmą, która się wyróżnia. Pracodawcy zaczynają to zjawisko dostrzegać. Co najważniejsze rozumieją, że by sprostać oczekiwaniom pracowników i klientów nie jest potrzebna rewolucja – mówi Zuzanna Mikołajczyk, dyrektor ds. Marketingu i Handlu, członek zarządu Mikomax Smart Office.

„Wyróżnij się, albo zgiń”

Projekt How Millennials live, work and play wskazuje, że dla 78 proc. badanych jakość i warunki miejsca pracy są ważne, a 69 proc. zamieniłoby nawet inne korzyści proponowane przez pracodawcę tylko po to, by mieć lepszą przestrzeń do pracy. 33 proc. osób woli biuro, które pozwala na dobrą współpracę z zespołem.

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Echo Investment S.A. Partner serwisu - Interbiuro Partner serwisu - Nowy Styl Partner serwisu - Penta Partner serwisu - Skanska Property Poland Sp. z.o.o. Partner serwisu - Vastint Poland Partner serwisu - Workplace

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA