PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Mix Group stawia na ekonomię współdzielenia

Mix Group stawia na ekonomię współdzielenia
Jeden z obiektów Mix Biura
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 07 mar 2019 13:09

Mix Group, krakowski deweloper, który posiada w swoim portfelu osiem budynków w kilku lokalizacjach, wprowadził dla najemców system carpoolingu. Możliwość wspólnych przejazdów to odpowiedź dewelopera na codzienne problemy najemców związane z poruszaniem się po zakorkowanym mieście.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 07 mar 2019 13:09

Bez względu na trendy samochód jest nadal najwygodniejszym środkiem transportu. Jak podaje The European Automobile Manufacturers’ Association, w pierwszym kwartale 2018 w Polsce zarejestrowano 99 639 nowych pojazdów z silnikiem benzynowym i 32 448 pojazdów z silnikiem diesla. Pomimo że, to właśnie taki środek transportu wybieramy najczęściej, to jednak zaraz po wyliczeniu jego zalet pojawia się to zdanie: Gdyby nie korki na drodze byłoby idealnie. Niestety chęć wygodnego podróżowania ma swoją niemałą cenę.

Ku oszczędnościom

Nic więc dziwnego, że od lat poszukujemy skutecznego sposobu na zmniejszenie negatywnych skutków naszych codziennych dojazdów do pracy. Jednym z nich jest carpooling, czyli system wspólnych podróży. To słowo, które pojawia się coraz częściej nie tylko w mediach, ale także staje się istotnym zagadnieniem dla pracodawców. Często bywa to również oddolna inicjatywa samych pracowników, którzy podwożą się wzajemnie do pracy by zaoszczędzić czas i pieniądze.

Jak możemy przeczytać w artykule: A history of carpooling: The early 1900s to now — historia carpoolingu sięga początku XX wieku, kiedy to podczas recesji, w Stanach Zjednoczonych zaczęto oferować możliwość skorzystania z wolnych miejsc w samochodzie sąsiada lub całkiem nieznajomej osoby. W czasie II wojny światowej popularne stały się tak zwane Car clubs — na program, który zachęcał do zabierania pasażerów i oszczędzania benzyny rząd USA wydał 8 mln dolarów. Moda na carpooling wróciła wraz z kryzysem energetycznym w latach 70. Również wtedy zaczęły powstawać pierwsze agencje zajmujące się ridesheringiem. W latach 80. i 90. idea carpoolingu nieco przygasła, aby powrócić na początku XXI wieku. Przyczyniło się do tego powstanie Ubera czy Bla Bla Cara — które ponownie rozpropagowały ideę carpoolingu, także wśród kolegów z pracy. Patrząc na rosnące zainteresowanie carpoolingiem, wydaje się, że właśnie teraz ma on swój moment.

Jednak carpooling to poza ciekawym zjawiskiem socjologicznym i możliwością znacznych oszczędności, skuteczny sposób na zmniejszenie korków na drogach, a także ograniczenie emisji spalin do atmosfery.

Carpooling pozwala w łatwy sposób zaoszczędzić aż 75 proc. wydatków na paliwo oraz na naprawy auta, dzięki jego mniejszej eksploatacji. Ogranicza także zużycie paliwa, które jest przecież nieodnawialnym źródłem energii.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.92.148.165
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.