PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Monokultura zabija

  • Autor: propertynews.pl
  • 29 wrz 2015 15:30

Dziś na rynku nieruchomości dominują inwestycje monofunkcyjne. Choć są najłatwiejsze w realizacji, "zabijają" miasto – powiedział na Property Forum 2015 architekt Zbigniew Pszczulny, prezes JSK Architekci.

REKLAMA

- Oczywiście rozumiem potrzeby inwestorów, bo zespoły jednofunkcyjne sprzedają się najlepiej. Nie są one jednak miastotwórcze - skwitował Zbigniew Pszczulny podczas panelu dyskusyjnego Architektura. Monokultura zabija – zderzenie wizji miast, inwestorów, architektów i urbanistów.

Architekci coraz chętniej wracają do mieszania funkcji. To konieczność, aby miasto żyło.

Z tą opinią zgodził się Maciej Zajdel, Kulczyk Silverstein. Zauważył jednak, że jest to szerszy problem. Jego zdaniem nie tylko inwestorzy są odpowiedzialni za ten stan. Ogromne znaczenie ma to w jaki sposób tworzone są plany miejscowe i w jaki sposób są one konsultowane. - Niestety często zabijają miastotwórczy charakter przestrzeni publicznej – mówił.

Zdaniem przedstawiciela Kulczyk Silverstein plany miejscowe nie są konsultowane pod kątem komercyjnym. Nie biorą też pod uwagę wielu potrzeb mieszkańców.

- Władze miast spoglądają z poziomu skyline’u stolicy, zamiast spojrzeć w głąb przestrzeni miejskiej – podsumował John Banka, Colliers.

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Echo Investment S.A. Partner serwisu - Interbiuro Partner serwisu - Nowy Styl Partner serwisu - Penta Partner serwisu - Skanska Property Poland Sp. z.o.o. Partner serwisu - Vastint Poland Partner serwisu - Workplace

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA