PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Na kłopoty BPO

  • www.pulshr.pl
  • 19 maj 2014 14:02

Na kłopoty BPO

Sektor BPO w Polsce z roku na rok otwiera o 15-20 proc. więcej nowych miejsc pracy. Samorządy już przekonały się, że branża outsourcingowa jest istotna, stabilna i dynamicznie się rozwija. Jednak zdaniem ekspertów, aby przyciągnąć jeszcze więcej inwestycji, należy usunąć przeszkody, które dostrzegają zagraniczne firmy.

REKLAMA

Usługi outsourcingowe ciągle się rozwijają na polskim rynku i jak przekonywali uczestnicy dyskusji „BPO - przyszłość sektora usług dla biznesu w Europie Centralnej", która odbyła się podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego - w najbliższych latach to się nie zmieni.

- Usługi BPO ewoluowały od prostych czynności do bardziej zaawansowanych. Zmienia się także rodzaj wykonywanych usług. Gdy firmy outsourcingowe zaczęły inwestować w Polsce, ograniczano się głównie do finansów. Obecnie zakres działalności jest znacznie większy - mówił Krystian Bestry, dyrektor zarządzający Infosys BPO EMEA.

Jako przykład Bestry podał swoją firmę. Gdy 7 lat temu Infosys kupował istniejące centrum usług, zatrudnionych było wówczas 650 osób, z czego 500 zajmowało się prostą obsługą zobowiązań. Dzisiaj tych etatów nie ma.

- To nie jest tak, że przenosimy procesy do Polski i one zostaną w niej bezpowrotnie. Większość z początkowych procesów przenieśliśmy do krajów bardziej atrakcyjnych ze względu na koszty - do Chin, Indii czy na Filipiny. Po transformacji, procesy te nie wymagają obsługi języka europejskiego. Jednocześnie firma urosła do 2 tys. zatrudnionych, bazując na bardziej zaawansowanych procesach - tłumaczył.

O rozwoju branży outosurcingowej mówił również Maciej Gołaś, dyrektor Departamentu Sprzedaży Bankowości Transakcyjnej w ING Banku Śląskim.

- Rozwój infrastruktury w Polsce wraz z bliskością kulturową jest coraz bardziej dostrzegany przez globalne firmy. Do tego dochodzi wchodzenie w procesy o coraz większej wartości dodanej, które wpływa na zakorzenienie się firm w Polsce i zwiększenie stabilności sektora BPO w Polsce - ocenił.

Iwona Chojnowska-Haponik, dyrektor Departamentu Inwestycji Zagranicznych w Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych także mówiła o dużym wzroście zainteresowania Polską ze strony zagranicznych firm z branży outsourcingowej.

- Jedną trzecią naszego portfela klientów stanowią inwestorzy z sektora BPO. Około 50 ze 150 napływających do nas projektów pochodzi właśnie z tej branży. Nie zapominajmy również, że agencja obsługuje ok. 20 proc. ofert firm zainteresowanych ulokowaniem swoich usług w Polsce - oceniła Chojnowska-Haponik.

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Echo Investment S.A. Partner serwisu - Interbiuro Partner serwisu - Nowy Styl Partner serwisu - Penta Partner serwisu - Skanska Property Poland Sp. z.o.o. Partner serwisu - TDJ Partner serwisu - Workplace Partner serwisu - Vastint Partner serwisu - Zinel

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA