PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Najprostsze rozwiązania decydują o sukcesie biurowca

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 27 lis 2018 08:00

Najprostsze rozwiązania decydują o sukcesie biurowca Vector +

Paradoksalnie to najprostsze rozwiązania mają największy wpływ na wygodę przyszłych użytkowników - mówi z rozmowie z PropertyNews.pl Maciej Ciarka, kierownik projektu Vector +. - Przykład? Chociażby uchylne okna – o to pyta większość osób, z którymi prowadzimy rozmowy. W dobie zaawansowanych systemów wentylacyjnych i klimatyzacyjnych, możliwość otwarcia okna wciąż pozostaje bardzo ważna - dodaje.  Ekspert zdradza kulisy powstawania biurowca Vector +. Usytuowany przy skrzyżowaniu Al. Prymasa Tysiąclecia i ul. Obozowej biurowiec powita pierwszych najemców już w pierwszym kwartale 2019 r. 

REKLAMA

Najemcy poszukujący nowoczesnych przestrzeni biurowych często biorą pod uwagę koszty eksploatacji lokalu. Jakie rozwiązania w biurowcu Vector+ je gwarantują?

Poszukiwanie nowego biura to skomplikowany proces, w którym bierze się pod uwagę wiele czynników, jednak najważniejszym pozostaje cena. Stawki czynszu mogą być bardziej konkurencyjne właśnie z uwagi na koszty eksploatacji – a te można obniżyć dzięki synergii mądrze zaprojektowanych innowacyjnych i energooszczędnych rozwiązań. Jednym z nich jest cały system kontroli zużycia mediów w budynku. W naszej inwestycji znajdzie się system BMS rozbudowany o funkcje pomiaru zużycia energii elektrycznej na poszczególnych instalacjach oraz urządzeniach głównych, które pozwalają stwierdzić przekroczenia alarmowe, awarię oraz analizę szczytowego poboru mocy. Odpowiednie wysterowanie czasu pracy urządzeń pozwala znacznie obniżyć zapotrzebowanie na energię elektryczną.

Zdecydowaliśmy się na zastosowanie oświetlenia LED w całym budynku – jest nie tylko wydajniejsze i energooszczędne, ale także zdrowsze dla oczu. W przypadku klimatyzacji, umieściliśmy agregaty chłodu z funkcją „freecoolingu”, które schładzają powietrze przy mniejszym zużyciu energii. Zastosowaliśmy również regulatory zmiennego przepływu powietrza VAV w wentylacji, które pozwalają precyzyjnie dostarczać wymaganej ilości świeżego powietrza oraz uwzględnić tryb oszczędnościowy np. na czas nocny, weekendowy czy świąteczny.

Ważnym czynnikiem jest też odpowiednie rozplanowanie powierzchni w taki sposób, by osiągnąć jak najniższy współczynnik części wspólnych, za które też się płaci. W Vector+ udało nam się go utrzymać na atrakcyjnie niskim poziomie.

 Ważnym aspektem funkcjonowania biurowca jest także bezpieczeństwo. Jakie rozwiązania wdrożono w Vector+ by je zagwarantować?

Zapewnienie bezpieczeństwa w budynku jest dla nas kluczowe. Dlatego zdecydowaliśmy się zastosować platformę VENO, integrującą systemy takie jak: System Sygnalizacji Pożaru, Dźwiękowy System Ostrzegawczy, Kontrola Dostępu, Telewizja Przemysłowa, System Włamania i Napadu oraz domofonowy.  Platforma znacznie zwiększa możliwości nadzoru i reakcji ze strony personelu obiektowego przy jednoczesnym zmniejszeniu ilości pracowników, co również przekłada się na niższe koszty eksploatacyjne.

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.