PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Nie taki dresscode straszny...

  • Autor: Propertynews.pl
  • 13 wrz 2017 12:02

Nie taki dresscode straszny... fot. HRS

W lat 90. biznesowy dress code pojawił się w polskich firmach. Choć od tego momentu minęło kilkanaście lat, nadal budzi on wiele niepewności i nurtujących pytań. Którego rodzaju biznesowego dress kodu powinno się przestrzegać?

REKLAMA

W biznesie odpowiedni strój ma szczególne znaczenie – wpływa on na profesjonalny wizerunek, ale również na wizerunek firmy, w której pracujemy. Przez ostatnie 100 lat sposób ubierania się do pracy przechodził liczne modyfikacje, a na jego zmiany wpływ w dużej mierze miała panująca aktualnie moda. Było tak np. w latach 70, kiedy styl hipisowski (dzwony i spiczaste kołnierze koszul) zagościł w biurowych murach. Od lat 90. zasady biznesowego dress codu zostały dokładnie określone i obowiązują w większości dużych firm i korporacji.

Trzy rodzaje biznesowego dress codu – którego z nich należy przestrzegać?

W ramach biznesowego dress codu można wyróżnić aż 3 typy strojów. Każdy z nich charakteryzuje się odmiennymi elementami ubioru oraz obowiązuje w innych sytuacjach. Najpopularniejszy jest klasyczny strój biznesowy, czyli business formal. Tego stylu powinny trzymać się osoby, które w codziennej pracy muszą reprezentować siebie lub swoją firmę na oficjalnych spotkaniach biznesowych. Takimi osobami są m.in. pracownicy korporacji czy firm consultingowych, prawnicy oraz politycy. Kiedy myślimy o biznesowym dress codzie to właśnie ten rodzaj ubiory mamy przed oczami.

Dwoma kolejnymi rodzajami są business smart i business casual, czyli mniej oficjalne zasady ubioru. Pierwszy typ jest stosowany w pracy biurowej lub na mniej formalnych spotkaniach biznesowych. Co ciekawe, właśnie według tych zasad najczęściej ubierają się pracownicy polskich firm. W jego ramach można pozwolić sobie na swobodę miksowania kolorów, faktur oraz dodawania elementów własnego stylu do stroju formalnego.

Business casual to natomiast swobodny zestaw do pracy, typowy dla tzw. Casual Friday (w korporacji to jeden dzień w tygodniu, w którym nie trzeba przestrzegać zasad dress codu) lub dla pracowników firm, w których nie obowiązują oficjalne relacje biznesowe tj. wydawnictwa czy agencje reklamowe.

Kolor ma znaczenie – na jakie barwy można sobie pozwolić?

Kolorystyka ubrań ma ogromne znaczenie w biznesie. Według psychologii barw, kolory mogą przekazywać określone informacje o naszym charakterze lub podejściu do partnera rozmowy. Dlatego w sytuacjach formalnych warto zwracać na nie uwagę. Najkorzystniejsze kolory to przede wszystkim: szary, ciemny brąz, niebieski, biały, beżowy, czarny, bordowy czy ciemnozielony. Natomiast lepiej unikać czerwonego, turkusowego, pomarańczowego oraz różowego.

  • 1
  • 2

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.