PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Nowe wyzwania przed centrami usług wspólnych

  • www.pulshr.pl
  • 20 lis 2017 07:09

Nowe wyzwania przed centrami usług wspólnych Fot. Fotolia

Sektor nowoczesnych usług biznesowych (Business Services) stał się w ciągu dekady jednym z największych w polskiej gospodarce pod względem zatrudnienia i nadal się rozwija. Jednak przychodzi mu się zmierzyć z nowymi wyzwaniami.

REKLAMA

Sektor Business Services rośnie w siłę. Jak wynika z najnowszego raportu „Sektor nowoczesnych usług biznesowych w Polsce 2017” opracowanego przez ABSL, w Polsce działa 1078 centrów usług wspólnych, które zatrudniają około 244 tys. pracowników. Tylko w ciągu ostatniego roku ich liczba zwiększyła się o ponad 15 proc.

– Centrum usług wspólnych PwC w Katowicach zatrudnia 1,5 tys. pracowników. Parę lat temu zaczynaliśmy od kilku pracowników. To pokazuje, jak duże jest zapotrzebowanie na tego rodzaju inwestycje, nawet w takich sektorach jak konsulting – mówi Michał Zwyrtek, dyrektor w katowickim oddziale PwC. – Myślę, że nie ma takiej branży, która nie mogłaby być beneficjentem centrum usług wspólnych – dodaje.

Nawet samorządy dostrzegły korzyści w sektorze BPO. – Są miasta, np. Tychy czy Bytom, które zaczęły tworzyć swoje centra usług wspólnych. Co prawda zajmują się one prostymi procesami, np. księgowością czy finansami, ale to się dzieje – komentuje Zwyrtek.


Braki kadrowe

Sektor Business Services boryka się z wyzwaniami rekrutacyjnymi, zwłaszcza że co roku zatrudnienie w branży rośnie o kilkanaście procent. Z kolei na rynku pracy warunki dyktują pracownicy. Jak uzupełnić braki kadrowe?

– Przy tak niskim poziomie bezrobocia, z jakim mamy do czynienia w tej chwili, pracodawcy muszą aktywować osoby z doświadczeniem, które wcześniej nie myślały o pracy w centrum usług wspólnych. Co więcej, jeśli w naszym zespole przeważają młodzi, ciężko wówczas zarządzać rotacją – mówi Michał Pertkiewicz, HR Business Partner, Katowice Hub, Unilever.

Wtóruje mu Anna Podolska, Talent Acquisition Team Leader, Hays Poland. – Rekomendujemy naszym klientom osoby ze starszego pokolenia, które mają odpowiednie kompetencje, a dotychczas nie myśleli o pracy w sektorze nowoczesnych usług biznesowych. Dobrym przykładem są nauczyciele języków obcych – komentuje.

– Sięgnijmy również po młode mamy i zaproponujmy im na przykład pół etatu. Kolejnym rozwiązaniem jest również ściąganie pracowników z zagranicy – dodaje ekspert Hays.

Zdaniem Marcina Nowaka, dyrektora zarządzającego Infrastructure Service na Europę Wschodnią w Capgemini Polska, dyrektora regionalnego ABSL, zatrudnienie osób 50+ to dobry pomysł, choć jego realizacja jest znacznie trudniejsza. – Dla osób 50+ trzeba wprowadzić system szkoleń, by były chętne oraz by umiały odnaleźć się w środowisku korporacyjnym – mówi.

  • 1
  • 2

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - CRESA Partner serwisu - Echo Investment S.A. Partner serwisu - Interbiuro Partner serwisu - Nowy Styl Partner serwisu - Penta Partner serwisu - Skanska Property Poland Sp. z.o.o. Partner serwisu - Vastint Partner serwisu - Workplace Solutions Partner serwisu - Zinel

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA