PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Nowe wyzwania przed centrami usług wspólnych

  • www.pulshr.pl
  • 20 lis 2017 07:09

Nowe wyzwania przed centrami usług wspólnych Fot. Fotolia

Sektor nowoczesnych usług biznesowych (Business Services) stał się w ciągu dekady jednym z największych w polskiej gospodarce pod względem zatrudnienia i nadal się rozwija. Jednak przychodzi mu się zmierzyć z nowymi wyzwaniami.

REKLAMA

Sektor Business Services rośnie w siłę. Jak wynika z najnowszego raportu „Sektor nowoczesnych usług biznesowych w Polsce 2017” opracowanego przez ABSL, w Polsce działa 1078 centrów usług wspólnych, które zatrudniają około 244 tys. pracowników. Tylko w ciągu ostatniego roku ich liczba zwiększyła się o ponad 15 proc.

– Centrum usług wspólnych PwC w Katowicach zatrudnia 1,5 tys. pracowników. Parę lat temu zaczynaliśmy od kilku pracowników. To pokazuje, jak duże jest zapotrzebowanie na tego rodzaju inwestycje, nawet w takich sektorach jak konsulting – mówi Michał Zwyrtek, dyrektor w katowickim oddziale PwC. – Myślę, że nie ma takiej branży, która nie mogłaby być beneficjentem centrum usług wspólnych – dodaje.

Nawet samorządy dostrzegły korzyści w sektorze BPO. – Są miasta, np. Tychy czy Bytom, które zaczęły tworzyć swoje centra usług wspólnych. Co prawda zajmują się one prostymi procesami, np. księgowością czy finansami, ale to się dzieje – komentuje Zwyrtek.


Braki kadrowe

Sektor Business Services boryka się z wyzwaniami rekrutacyjnymi, zwłaszcza że co roku zatrudnienie w branży rośnie o kilkanaście procent. Z kolei na rynku pracy warunki dyktują pracownicy. Jak uzupełnić braki kadrowe?

– Przy tak niskim poziomie bezrobocia, z jakim mamy do czynienia w tej chwili, pracodawcy muszą aktywować osoby z doświadczeniem, które wcześniej nie myślały o pracy w centrum usług wspólnych. Co więcej, jeśli w naszym zespole przeważają młodzi, ciężko wówczas zarządzać rotacją – mówi Michał Pertkiewicz, HR Business Partner, Katowice Hub, Unilever.

Wtóruje mu Anna Podolska, Talent Acquisition Team Leader, Hays Poland. – Rekomendujemy naszym klientom osoby ze starszego pokolenia, które mają odpowiednie kompetencje, a dotychczas nie myśleli o pracy w sektorze nowoczesnych usług biznesowych. Dobrym przykładem są nauczyciele języków obcych – komentuje.

– Sięgnijmy również po młode mamy i zaproponujmy im na przykład pół etatu. Kolejnym rozwiązaniem jest również ściąganie pracowników z zagranicy – dodaje ekspert Hays.

Zdaniem Marcina Nowaka, dyrektora zarządzającego Infrastructure Service na Europę Wschodnią w Capgemini Polska, dyrektora regionalnego ABSL, zatrudnienie osób 50+ to dobry pomysł, choć jego realizacja jest znacznie trudniejsza. – Dla osób 50+ trzeba wprowadzić system szkoleń, by były chętne oraz by umiały odnaleźć się w środowisku korporacyjnym – mówi.

  • 1
  • 2

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.