PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Nowoczesne biura wymagają nowoczesnej izolacji akustycznej

  • Autor: Rockofon
  • 16 paź 2014 14:48

Nowoczesne biura wymagają nowoczesnej izolacji akustycznej

Tajemnica firmy przez przypadek „wycieka” z gabinetu szefa, nieodpowiedzialny pracownik przekazuje ją dalej, a konkurencja robi z poufnych danych odpowiedni użytek. Scenariusz filmu szpiegowskiego? Niekoniecznie. Zła izolacja akustyczna gabinetu szefa, księgowego, czy prawnika może przynieść firmie ogromne straty biznesowe.

REKLAMA

Gdy właściciel i osoby zarządzające firmą myślą o siedzibie najczęściej wyobrażają sobie nowoczesny, szklany biurowiec, designerskie wnętrza, modne ostatnio pokoje relaksacyjne dla pracowników, ergonomiczne sprzęty zapewniające wygodę i zaawansowane rozwiązania techniczne wokół. To aspekty ważne na pierwszy rzut oka. Jednak dla bezpieczeństwa firmy nie mniej istotna jest akustyka pomieszczeń. Szczególnie tych, w których omawiane są sprawy strategiczne dla firmy jak gabinety szefów, księgowych, czy prawników.

Poruszane tam tajemnice przedsiębiorstwa warte są nierzadko dziesiątki milionów złotych. Ich przypadkowe ujawnienie wynikające ze złej izolacji akustycznej gabinetu przyczynić się może do strat przedsiębiorstwa lub w najgorszym wypadku nawet do upadku firmy. Sprawy najwyższej wagi nie powinny „wyciekać" nie tylko na zewnątrz, ale w początkowej fazie zazwyczaj nie powinni wiedzieć o nich nawet pracownicy firmy. Dlatego z biznesowego punktu widzenia przedsiębiorstwa akustyka gabinetów i sal konferencyjnych jest tak ważna.

Od ujawniania tajemnic służbowych nie są wolne także polskie firmy. Publikowane kilka lat temu dane wskazywały, że więcej niż co drugi pracownik w naszym kraju wynosi dane firmowe. Najgłośniejsze sprawy wycieku tajnych danych ujawnione w Polsce związane były z nieodpowiednim zabezpieczeniem danych osobowych. Dużo się o nich mówi, gdyż dotyczą milionów obywateli. Jednak tajemnice firmy wyciekają nie tylko przez skopiowanie dysków i dokumentacji. Przypadkowo podsłuchana rozmowa może przynieść kolosalne straty.

Świadomie urządzone biuro

Istotne dla bezpieczeństwa firmy są odpowiednie zabezpieczenia techniczne jak monitoring, alarmy, strefy z systemami kontroli dostępu. Najbardziej zaawansowane w Polsce biurowce mają najemców, którzy wybrane pomieszczenia zabezpieczają systemami czułymi na linie papilarne. Coraz więcej firm inwestuje w nowinki technologiczne, ale zmieniło się także podejście do aranżacji biur. Większą uwagę przywiązuje się do warunków pracy.

Jednym z ważnych elementów na które i pracodawcy, i architekci zwracają uwagę jest akustyka. Zazwyczaj dotyczy powierzchni otwartych. Choć jak przyznają eksperci techniczni firmy Rockfon świadomość izolacji akustycznej sąsiadujących ze sobą pomieszczeń jest coraz większa. Konieczność tę dostrzegają w szczególności managerowie przedsiębiorstw, bo to oni odpowiadają za aktualną pozycję firmy oraz plany jej rozwoju.

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.