PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Open space to przeżytek i zbyt wysokie straty

  • Autor: Propertynews.pl
  • 13 cze 2016 13:28

Open space to przeżytek i zbyt wysokie straty Warsaw Trade Tower

Straty powstałe wskutek obniżenia efektywności kadry pracującej w schemacie przestrzeni open space są większe niż oszczędności z tytułu niższych kosztów wynajmu i eksploatacji.

REKLAMA

Po przemianach ’89 roku, znany na świecie od ponad 100 lat „open space” zawitał również do Polski. Do dziś wiele firm aranżuje swoje powierzchnie właśnie w ten sposób. Uzasadniają to głównie powody ekonomiczne, jednak ostatnie badania pokazują, że taka przestrzeń może negatywnie oddziaływać na produktywność pracowników.

Z tego względu, prowadzone są analizy nt. rzeczywistego funkcjonowania poszczególnych działów i efektywnie wykorzystywanej powierzchni. Podejściem, które najlepiej się sprawdza jest tzw. workplace solutions (rozwiązania dedykowane przestrzeniom pracy). Pozwala ono na zidentyfikowanie realnych potrzeb biurowych, przygotowanie strategii zmiany aranżacji powierzchni, zarządzanie zmianą i pracę nad wieloma innymi aspektami.

Często okazuje się, że przez większość dnia biurka stoją puste, ponieważ pracownicy są w tym czasie na spotkaniach, a przecież za powierzchnię trzeba płacić 24 godziny na dobę, bez względu na to, jak efektywnie jest wykorzystywana. Dlatego, jeśli z przeprowadzonych badań wynika, że większość spotkań w danej firmie trwa krótko i odbywa się w gronie 2-3 osób, warto zaprojektować przestrzeń, tak aby była ona dopasowana adekwatnie do realnych potrzeb.

Należy również wspomnieć, że coraz ważniejszy staje się aspekt elastycznego aranżowania powierzchni, a także wprowadzanie do biur przestrzeni wypoczynkowych. Warsaw Trade Tower pozwala na swobodne aranżowanie wnętrz biurowych, a także oferuje najemcom pomieszczenia wspólne, które pozwalają na chwilę odpoczynku podczas pracy – lobby, jadalnię dla osób preferujących własną kuchnie, kawiarnię, salę aktywności i relaksu, a dla umuzykalnionych – ogólnodostępny fortepian.

- Obserwowane przez nas trendy w wynajmie powierzchni biurowych ulegają ciągłym zmianom. Dziś ważne są nie tylko cena i lokalizacja, ale również komfort pracy, jaki budynek zapewnia pracownikom najemców oraz dostępne w pobliżu usługi. Warsaw Trade Tower ma do zaoferowania doskonałą lokalizację, funkcjonalne i estetyczne pomieszczenia, punkty usługowe na miejscu, a także udogodnienia w postaci infrastruktury rowerowej czy nieodpłatnie udostępnianych najemcom samochody elektryczne. Warto dodać, że przeprowadzony przez budynek rebranding zmienił oblicze WTT i postawił najemcę w centrum zainteresowania - komentuje Sebastian Świstak, Senior Associate w Dziale Powierzchni Biurowych w firmie Colliers International.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Echo Investment S.A. Partner serwisu - Interbiuro Partner serwisu - Nowy Styl Partner serwisu - Penta Partner serwisu - Skanska Property Poland Sp. z.o.o. Partner serwisu - Vastint Partner serwisu - Workplace Partner serwisu - Zinel

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA