PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Outsourcing? To dopiero początek!

  • Autor: Wojciech Ciołek, dyrektor Innowacji Produktowej Grupy Impel
  • 20 sty 2017 14:10

Outsourcing? To dopiero początek! Wojciech Ciołek, dyrektor Innowacji Produktowej Grupy Impel

Outsourcing usług związanych z nieruchomościami komercyjnymi nie jest nowością. Rozwój technologiczny sprawia jednak, że dziś branża wypływa na nieznane wody. Cel tej drogi jest jasny - jakość oferty - tłumaczy Wojciech Ciołek, dyrektor Innowacji Produktowej Grupy Impel.

REKLAMA

W dłuższej perspektywie czasu, z punktu widzenia klienta, oddanie dostawcy możliwie dużego obszaru pobocznej działalności organizacji jest narzędziem do realizacji celu własnego. Dzięki koncentracji na własnym core’owym biznesie klient skupia się na realizacji założonych celów w zakresie m.in. wzrostu marży, zwiększenia udziałów w rynku czy rozwoju w konkretnej dziedzinie. Rzecz jasna dostawca powinien być niezawodny, co oznacza, że klient musi mieć gwarancję, że może polegać na dostawcy w szerokim rozumieniu tego słowa. Wydzielając kolejne obszary swojego biznesu w outsourcing, klient jest zmuszony obdarzyć dostawcę ogromnym zaufaniem. Rola dostawcy przekształca się w rolę partnera. Literatura i praktyka opisuje taki model współpracy jako Vested Outsourcing Model. W tym przypadku gwarancja niezawodności i zaufanie są wspólną domeną równoprawnych partnerów, podobnie jak korzyści ekonomiczne i biznesowe możliwe do osiągnięcia. To bardzo dojrzały model współpracy biznesowej wymagający wzajemnego szacunku, transparentności, zaangażowania, elastyczności, dobrej komunikacji i wspomnianego zaufania.

Perspektywa dostawcy

Dostawca, podobnie jak klient, skoncentrowany jest głównie na swoim core’owym biznesie, a więc w dłuższej perspektywie dąży zawsze do realizacji założonych celów biznesowych. Jego wkład w outsourcing, w szczególności wyraźnie widoczny w modelu Vested, jest o tyle istotny, że to głównie na jego barkach spoczywa odpowiedzialność za podstawowe elementy składowe wartości dostarczanego produktu. Naturalnym jest, że w polu głównych zainteresowań dostawcy znajduje się doskonalenie produktu, unowocześnianie go, podnoszenie jakości, w tym również podnoszenie jakości wartości okołoproduktowych, takich jak serwis czy dostępność usługi.

Nieruchomości

Branża nieruchomości, jak każda inna, w dobie cyfrowej transformacji przyspieszającej z roku na rok, z miesiąca na miesiąc, przyswaja i wdraża kolejne innowacje. Bardzo ważnym, właściwie jednym z podstawowych pojęć jest projektowanie User Experience (doświadczenie użytkownika), czyli budowanie produktu w postaci wartości dostarczającej użytkownikowi pozytywnych doświadczeń w związku z produktem poprzez jego atrakcyjność, dostępność, funkcjonalność, użyteczność, ergonomiczność, a finalnie satysfakcję z samego wykorzystania produktu. Termin „User Experience” (czy używany w podobnym kontekście „Customer Experience” – doświadczenie klienta) w tym ujęciu jest więc pojęciem znacznie szerszym od zwykłej użyteczności, która do tej pory często była jedną z najważniejszych cech przy projektowaniu produktów w branży nieruchomości.

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Echo Investment S.A. Partner serwisu - Interbiuro Partner serwisu - Nowy Styl Partner serwisu - Penta Partner serwisu - Skanska Property Poland Sp. z.o.o. Partner serwisu - TDJ Partner serwisu - Workplace Partner serwisu - Vastint

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA