PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

PAIiIZ: Polska coraz częściej wygrywa w walce o BPO z Indiami

  • Autor: newseria.pl
  • 26 wrz 2012 08:47

Tylko w ciągu ostatniego roku wartość sektora usług outsourcingu w Polsce wzrosła o jedną czwartą, do około 12 mld zł. - Rynek centrów obsługi klienta jest jednym z najszybciej rozwijających się sektorów polskiej gospodarki - uważa Iwona Chojnowska-Haponik, dyrektor Departamentu Inwestycji Zagranicznych w PAIiIZ. O realizację projektów polskie miasta, również te mniejsze, rywalizują z graczami o ugruntowanej pozycji, m.in. z ośrodkami w Indiach.

REKLAMA

Polska staje się coraz popularniejszym miejscem do uruchamiania światowych centrów obsługi klienta.

- Najlepiej świadczy o tym liczba zatrudnionych. Jeszcze 10 lat temu około 4-5 tysięcy osób pracowało w sektorze. Dziś mówimy już o 95 tysiącach pracowników - mówi Agencji Informacyjnej Newseria Iwona Chojnowska-Haponik, dyrektor w Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych. - Polski rynek outsourcingu rozwija się bardzo dynamicznie.

Z danych Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych (PAIiIZ) wynika, że zmienia się także sam charakter zleceń. Z Polski powoli zaczynają odpływać prostsze procesy (w tempie ok. 4 proc. rocznie w skali całego kraju), natomiast coraz częściej pojawiają się bardziej zaawansowane branże.

- Do tej pory były to głównie finanse i księgowość. Zauważamy jednak zainteresowanie dużo bardziej zaawansowanymi procesami, a więc centra IT, inżynieryjne i centra badawczo-rozwojowe, np. w telekomunikacji, branżach produkcyjnych i usługach - wymienia Iwona Chojnowska-Haponik.

W opinii przedstawicieli PAIiIZ wynika to przede wszystkim z unikalnej kombinacji czynników, do których zaliczyć należy dobrze wykwalifikowanych pracowników mówiących wieloma językami - niektóre centra świadczą usługi nawet w 34 różnych językach świata.

- A więc mamy dobrych pracowników, znających języki, najnowocześniejsze technologie i którzy, w porównaniu z pracownikami z innych krajów Europy Zachodniej, są relatywnie tańsi. Mamy więc efektywność kosztową, która zachęca inwestorów - mówi.

Przede wszystkim inwestorów ze Stanów Zjednoczonych.

- Te firmy masowo do nas przychodzą, a jak już się zainstalują, to rozszerzają swoje działania. Najbardziej znane przykłady to HP, IBM i State Street. Pojawiają się firmy hinduskie, dostawcy usług. I to jest ogromny sukces, że zaczynamy odbierać liderowi na rynku światowym projekty do obsługi Europy Zachodniej. Ostatnie inwestycje to WNS, HCL czy Vipro - wymienia dyrektor Departamentu Inwestycji Zagranicznych w PAIiIZ.

  • 1
  • 2

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - BNP Partner serwisu - CRESA Partner serwisu - Echo Investment S.A. Partner serwisu - Interbiuro Partner serwisu - Nowy Styl Partner serwisu - Penta Partner serwisu - Skanska Property Poland Sp. z.o.o. Partner serwisu - TDJ Partner serwisu - Vastint Partner serwisu - Workplace Solutions Partner serwisu - Zinel

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA