PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Pięć kroków do idealnego biura

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 01 paź 2018 10:06

Pięć kroków do idealnego biura Fot. fotolia

Zaczyna się zbliżać koniec trwania umowy najmu. Zastanawiacie się, gdzie wynająć nową przestrzeń i jakiego biura właściwie szukacie. A może warto przedłużyć umowę? W końcu wszyscy się już przyzwyczaili do obecnej lokalizacji… Od czego zacząć? Eksperci z Działu Wynajmu Powierzchni Biurowych BNP Paribas Real Estate podpowiadają, jak zaplanować biuro małej firmy.

REKLAMA

1. Zdefiniuj cele biznesowe

Pierwszym krokiem powinno być przemyślenie celów biznesowych, które należy wziąć pod uwagę przy zmianie lokalizacji. Biuro to nie tylko przestrzeń, to także narzędzie pracy i realizacji strategii firmy. Każdej, bez względu na wielkość. Dlatego trzeba jasno określić, jaka jest strategia firmy i jak przestrzeń biura mogłaby pomóc w jej realizacji - mówi Adrian Bojczuk, zastępca dyrektora, Dział Wynajmu Powierzchni Biurowych, BNP Paribas Real Esate. 

Odpowiednio zaaranżowane biuro może pomóc w budowaniu wizerunku, w oczach zarówno klientów, jak i pracowników czy współpracowników. Ułatwi dzięki temu rekrutację utalentowanych osób, jeśli celem strategicznym jest stworzenie znakomitego zespołu. Natomiast odpowiednia aranżacja przestrzeni pomoże usprawnić przepływ informacji, współpracę pomiędzy działami czy realizację zadań, gdy celem strategicznym jest osiągnięcie doskonałości operacyjnej. Ponadto wesprze zmianę lub odpowiednie kształtowanie kultury organizacyjnej, gdy firma dąży do dokonania transformacji kulturowej. Znalezienie odpowiedzi na pytanie, dlaczego chcemy zmienić biuro, to punkt wyjścia, od którego należy rozpocząć proces planowania nowego biura.

2. Przeprowadź ewaluację obecnej przestrzeni

Drugim krokiem powinna być ewaluacja starej przestrzeni. Co się sprawdza a co się nie sprawdza w obecnym biurze i dlaczego warto to zmienić? – to złożone pytanie, nad którym powinni zastanowić się wszyscy w firmie. Trzeba przy tym pamiętać, że nawet w najbardziej niefunkcjonalnym i nielubianym biurze, znajdą się elementy aranżacji, które się sprawdzają. Warto to uchwycić, nawet jeśli większość koncentruje się na narzekaniu.
Dobrym pomysłem jest, by osoba odpowiedzialna za przeprowadzenie procesu zorganizowała spotkanie zespołu ją wspierającego. Jeśli każda z tych osób porozmawia wcześniej z kilkoma współpracownikami o tym, jak im się pracuje w obecnym biurze, będzie łatwiej podsumować najważniejsze kwestie.
 

3. Określ zakres i charakter przewidywanych zmian

Następnym etapem procesu powinno być określenie przyszłych zmian. Umowa najmu podpisywana jest zwykle na kilka lat. Nie da się oczywiście dokładnie przewidzieć i zaplanować wszystkiego, co się w tym czasie wydarzy w życiu organizacji. Jednak część planowanych zmian wynika z przyjętej strategii biznesowej i można próbować oszacować ich zakres. Może to być na przykład wzrost zatrudnienia w jednym z działów lub utworzenie nowego zespołu.

  • 1
  • 2

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.