PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Pierwszy w Polsce SpaceHub wylądował w Brain Embassy

  • Autor: PAP
  • 31 sty 2018 08:22

Pierwszy w Polsce SpaceHub wylądował w Brain Embassy Fot. pixabay

SpaceHub powstał w centrum co-creatingowym Brain Embassy. To inicjatywa, której "celem jest rozwój innowacji dla firm spoza sektora kosmicznego, które chciałyby wykorzystać technologie kosmiczne w swojej branży". Obecnie obserwacje Ziemi umożliwiają uzyskanie niespotykanych dotąd danych o stanie naszej planety i jej zmianach. Celem nowej inicjatywy jest oferowanie środowiska, w którym każdy może uzyskać dostęp do najnowszych danych i narzędzi satelitarnych, dzielić się pomysłami, dyskutować i tworzyć innowacje w zakresie obserwacji Ziemi.

REKLAMA

SpaceHub, powstałe w centrum co-creatingowym Brain Embassy, to inicjatywa, której "celem jest rozwój innowacji dla firm spoza sektora kosmicznego, które chciałyby wykorzystać technologie kosmiczne w swojej branży".

"SpaceHub został stworzony po to, by zaoferować miejsce umożliwiające innowacje w zakresie obserwacji Ziemi, gdzie wszyscy zainteresowani mogą uzyskać dostęp do najnowszych danych i narzędzi satelitarnych, a także spotkać się z ekspertami sektora kosmicznego w zakresie analiz big data w celu współtworzenia prototypów nowych usług" - wskazał cytowany w komunikacie Pierre Philippe Mathieu, ekspert Europejskiej Agencji Kosmicznej (ESA).

Jak podkreślił Mathieu, obecnie obserwacje Ziemi umożliwiają "uzyskanie niespotykanych dotąd danych o stanie naszej planety i jej zmianach". "Europa przewodzi tej rewolucji dzięki programowi Copernicus i rozwojowi misji Sentinel. Łatwo dostępne dane o naszej planecie umożliwiają przedsiębiorcom budowanie zupełnie nowych usług. I właśnie po to tworzony jest SpaceHub" - wyjaśnił. Dodał, że celem nowej inincjatywy jest oferowanie środowiska, w którym "każdy może uzyskać dostęp do najnowszych danych i narzędzi satelitarnych, dzielić się pomysłami, dyskutować i tworzyć innowacje w zakresie obserwacji Ziemi".

W ocenie Katarzyny Wojnar z Brain Embassy "w Polsce brakuje praktycznego przetwarzania danych satelitarnych przez firmy, które mogłyby być konkurencją dla zachodnich inicjatyw z takich branż jak telekomunikacyjna, klimatyczna, czy medyczna".

Współautorem inicjatywy jest firma inżynierska Kapitech.  - Wielkim krokiem dla nas jest udział w projekcie EO ClimLab Europejskiej Agencji Kosmicznej gdzie, razem z naszymi partnerami możemy promować wykorzystanie danych obserwacji Ziemi do rozwiązania światowych problemów zmian klimatu. Dlatego powstał SpaceHub, gdzie codziennie będziemy wspierać młodych entuzjastów kosmosu, startupy, MSP i korporacje. Planujemy otwarte warsztaty i sesje doradcze, a nasz ekspert będzie codziennie do dyspozycji uczestników projektu - zapowiedziała cytowana w komunikacie Iuliia Strotska, dyrektor zarządzająca Kapitech.

Jak wskazały Wojnar i Strotska, SpaceHub co miesiąc ma organizować dwa wydarzenia tematyczne. Pierwsze z nich to spotkanie otwarte dla zainteresowanych przedsiębiorców, studentów i entuzjastów sektora kosmicznego, podczas którego zaproszeni goście będą prezentować tematy związane z wykorzystaniem danych obserwacji Ziemi w różnych sektorach gospodarki. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - CRESA partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Interbiuro Partner serwisu - TDJ Partner serwisu - Echo Investment S.A. Partner serwisu - Nowy Styl Partner serwisu - Penta Partner serwisu - Workplace Solutions Partner serwisu - Skanska Property Poland Sp. z.o.o. Partner serwisu - Vastint Partner serwisu - RD BUD

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA