PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

PKP i HB Reavis zdradzają szczegóły inwestycji przy dworcu Warszawa Zachodnia - zobacz, co powstanie

  • Autor: Propertynews.pl
  • 30 lis 2012 12:24

PKP i HB Reavis zdradzają szczegóły inwestycji przy dworcu Warszawa Zachodnia - zobacz, co powstanie

Projekt budowy nowego dworca Warszawa Zachodnia oraz kompleksu biurowego West Station przechodzi z fazy koncepcyjnej do realizacji. HB Reavis, międzynarodowy deweloper nieruchomości komercyjnych oraz PKP SA przedstawiły najnowsze wizualizacje inwestycji i harmonogram działań.

REKLAMA

Budynek nowego dworca kolejowego Warszawa Zachodnia znajdować się będzie przy kluczowej dla stołecznego miasta arterii - w Alejach Jerozolimskich, a nie jak obecnie od strony ulicy Tunelowej. Wejście na dworzec możliwe będzie zarówno z podziemnego tunelu, jak i części naziemnej, gdzie w okolicy zlokalizowane są przystanki komunikacji miejskiej. Obok dworca powstanie jeden z najnowocześniejszych kompleksów biurowych w Warszawie - West Station, składający się z dwóch budynków.

Centrum biznesowe ma się składać z dwóch budynków biurowych o łącznej powierzchni 150 tys. mkw. (powierzchnia najmu to 64 tys. mkw.) wraz z garażem podziemnym na ok. 1300 aut, dostępnym dla najemców tych obiektów. Projekt kompleksu biur West Station ubiegać się będzie o certyfikat BREEAM na poziomie Exellent.

- Nowy dworzec Warszawa Zachodnia wraz z kompleksem biurowym West Station, jest dla nas jednym z kluczowych projektów w Polsce. Przyłożyliśmy wiele uwagi, aby zaprojektowane obiekty były przyjazne, funkcjonalne i spełniały najwyższe standardy - powiedział Stanislav Frňka, CEO HB REAVIS Poland. - West Station, dzięki unikalnej lokalizacji przy jednym z większych węzłów komunikacyjnych w Warszawie, a jednocześnie bliskości ścisłego centrum stolicy, to idealny wybór dla firm, dla których komfort pracowników oraz łatwość dotarcia do biura stanowią priorytety. W fazie prac nad koncepcją architektoniczną projektu, naszą najważniejszą intencją było stworzenie możliwie najlepszych warunków dla pracujących tam w przyszłości ludzi. Dlatego też, m.in. zaprojektowane zostały specjalne zielone enklawy wewnątrz biura, wentylowane naturalnymi ruchami powietrza z zewnątrz, wypełnione naturalną roślinnością" - dodał S. Frňka. 

Dzisiaj Warszawa Zachodnia znacznie odbiega od pozostałych stołecznych dworców, zarówno pod względem estetyki jak i funkcjonalności. - Współpraca z prywatnymi inwestorami daje nam szansę na radykalną zmianę. A udane przedsięwzięcia w Poznaniu i Katowicach pozwalają śmiało sądzić, że również nowoczesna Warszawa Zachodnia przywita podróżnych już w 2015 roku - mówi Piotr Ciżkowicz, członek zarządu Grupy PKP. - PKP SA jest właścicielem setek tysięcy ha gruntów, często w kluczowych miejscach dużych miast czy aglomeracji. Chcemy, by prywatni inwestorzy wspólnie z nami starali się wykorzystać ten potencjał. Już pracujemy nad następnymi projektami i zapraszamy do kolejnych - dodaje.

Inwestycja powstanie w trzech etapach. Budowa dworca kolejowego zakończy się w rok od otrzymania prawomocnego pozwolenia na budowę, którego inwestorzy oczekują w I kwartale 2014 roku. Pierwszy budynek biurowy będzie gotowy w I kwartale 2016 roku, a drugi i ostatni, do I kwartału 2018 roku. Szacunkowy koszt realizacji dworca kolejowego wraz z niezbędną infrastrukturą i wyposażeniem wyniesie ok. 1,5 mln euro.

HB Reavis, na potrzeby inwestycji, zbuduje również nowy odcinek ścieżki rowerowej - dodatkowe 250 m, które połączy istniejącą trasę z nowym dworcem. 

  • Paweł 2012-11-30 18:08:20
    1,5 słownie:półtora miliona euro???? z papieru chcą to zrobić???
  • ehh 2012-11-30 16:22:55
    @ M.

    PKS Polonus w przyszłym roku idzie na sprzedaż, razem z terenem - będą się bić o niego głównie deweloperzy, więc w perspektywnie kilku lat także tam powstaną nowe obiekty. PLK też prędzej czy później zliftinguje perony, miasto zapewne nie będzie chciało być gorsze i zrobi nową pętle i odpicuje przejście - ale to wszystko perspektywa jakichś 8 lat.

    A biurowce całkiem sympatyczne, Arcus się stopniowo wyrabia.
  • czytelnik 2012-11-30 15:50:35
    To zejscie do podziemia wyglada jak kopia kopuły nad stacją Canary Wharf londynskiego metra

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Echo Investment S.A. Partner serwisu - Interbiuro Partner serwisu - Nowy Styl Partner serwisu - Penta Partner serwisu - Skanska Property Poland Sp. z.o.o. Partner serwisu - TDJ Partner serwisu - Workplace Partner serwisu - Vastint Partner serwisu - Zinel

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA