PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

PKP i HB Reavis zdradzają szczegóły inwestycji przy dworcu Warszawa Zachodnia - zobacz, co powstanie

  • Autor: Propertynews.pl
  • 30 lis 2012 12:24

PKP i HB Reavis zdradzają szczegóły inwestycji przy dworcu Warszawa Zachodnia - zobacz, co powstanie

Projekt budowy nowego dworca Warszawa Zachodnia oraz kompleksu biurowego West Station przechodzi z fazy koncepcyjnej do realizacji. HB Reavis, międzynarodowy deweloper nieruchomości komercyjnych oraz PKP SA przedstawiły najnowsze wizualizacje inwestycji i harmonogram działań.

REKLAMA

Budynek nowego dworca kolejowego Warszawa Zachodnia znajdować się będzie przy kluczowej dla stołecznego miasta arterii - w Alejach Jerozolimskich, a nie jak obecnie od strony ulicy Tunelowej. Wejście na dworzec możliwe będzie zarówno z podziemnego tunelu, jak i części naziemnej, gdzie w okolicy zlokalizowane są przystanki komunikacji miejskiej. Obok dworca powstanie jeden z najnowocześniejszych kompleksów biurowych w Warszawie - West Station, składający się z dwóch budynków.

Centrum biznesowe ma się składać z dwóch budynków biurowych o łącznej powierzchni 150 tys. mkw. (powierzchnia najmu to 64 tys. mkw.) wraz z garażem podziemnym na ok. 1300 aut, dostępnym dla najemców tych obiektów. Projekt kompleksu biur West Station ubiegać się będzie o certyfikat BREEAM na poziomie Exellent.

- Nowy dworzec Warszawa Zachodnia wraz z kompleksem biurowym West Station, jest dla nas jednym z kluczowych projektów w Polsce. Przyłożyliśmy wiele uwagi, aby zaprojektowane obiekty były przyjazne, funkcjonalne i spełniały najwyższe standardy - powiedział Stanislav Frňka, CEO HB REAVIS Poland. - West Station, dzięki unikalnej lokalizacji przy jednym z większych węzłów komunikacyjnych w Warszawie, a jednocześnie bliskości ścisłego centrum stolicy, to idealny wybór dla firm, dla których komfort pracowników oraz łatwość dotarcia do biura stanowią priorytety. W fazie prac nad koncepcją architektoniczną projektu, naszą najważniejszą intencją było stworzenie możliwie najlepszych warunków dla pracujących tam w przyszłości ludzi. Dlatego też, m.in. zaprojektowane zostały specjalne zielone enklawy wewnątrz biura, wentylowane naturalnymi ruchami powietrza z zewnątrz, wypełnione naturalną roślinnością" - dodał S. Frňka. 

Dzisiaj Warszawa Zachodnia znacznie odbiega od pozostałych stołecznych dworców, zarówno pod względem estetyki jak i funkcjonalności. - Współpraca z prywatnymi inwestorami daje nam szansę na radykalną zmianę. A udane przedsięwzięcia w Poznaniu i Katowicach pozwalają śmiało sądzić, że również nowoczesna Warszawa Zachodnia przywita podróżnych już w 2015 roku - mówi Piotr Ciżkowicz, członek zarządu Grupy PKP. - PKP SA jest właścicielem setek tysięcy ha gruntów, często w kluczowych miejscach dużych miast czy aglomeracji. Chcemy, by prywatni inwestorzy wspólnie z nami starali się wykorzystać ten potencjał. Już pracujemy nad następnymi projektami i zapraszamy do kolejnych - dodaje.

Inwestycja powstanie w trzech etapach. Budowa dworca kolejowego zakończy się w rok od otrzymania prawomocnego pozwolenia na budowę, którego inwestorzy oczekują w I kwartale 2014 roku. Pierwszy budynek biurowy będzie gotowy w I kwartale 2016 roku, a drugi i ostatni, do I kwartału 2018 roku. Szacunkowy koszt realizacji dworca kolejowego wraz z niezbędną infrastrukturą i wyposażeniem wyniesie ok. 1,5 mln euro.

HB Reavis, na potrzeby inwestycji, zbuduje również nowy odcinek ścieżki rowerowej - dodatkowe 250 m, które połączy istniejącą trasę z nowym dworcem. 

  • Paweł 2012-11-30 18:08:20
    1,5 słownie:półtora miliona euro???? z papieru chcą to zrobić???
  • ehh 2012-11-30 16:22:55
    @ M.

    PKS Polonus w przyszłym roku idzie na sprzedaż, razem z terenem - będą się bić o niego głównie deweloperzy, więc w perspektywnie kilku lat także tam powstaną nowe obiekty. PLK też prędzej czy później zliftinguje perony, miasto zapewne nie będzie chciało być gorsze i zrobi nową pętle i odpicuje przejście - ale to wszystko perspektywa jakichś 8 lat.

    A biurowce całkiem sympatyczne, Arcus się stopniowo wyrabia.
  • czytelnik 2012-11-30 15:50:35
    To zejscie do podziemia wyglada jak kopia kopuły nad stacją Canary Wharf londynskiego metra

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Echo Investment S.A. Partner serwisu - Interbiuro Partner serwisu - Nowy Styl Partner serwisu - Penta Partner serwisu - Skanska Property Poland Sp. z.o.o. Partner serwisu - Vastint Poland Partner serwisu - Workplace

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA