PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Polscy pracownicy docenieni przez globalne korporacje

  • Autor: Propertynews.pl
  • 29 sie 2017 13:16

Polscy pracownicy docenieni przez globalne korporacje Fot. Fotolia

Rynek centrów usług wspólnych to jeden z najszybciej rozwijających się sektorów nowoczesnego biznesu. Według raportu ABSL z br.1 w Polsce funkcjonuje 1078 centrów usług biznesowych, z czego zdecydowana większość (aż 748) to centra zagranicznych firm. Tylko w ciągu dwóch ostatnich lat przybyło ich prawie 200 a zatrudnienie wzrosło o 25 proc. Polska jest jednym z najczęściej wybieranych przez korporacje krajów - przykładem jest zlokalizowane w Polsce Centrum Finansowych Usług Wspólnych Schneider Electric, które staje się ważnym centrum usług finansowych na globalnej mapie firmy.

REKLAMA

Rozwój centrów usług wspólnych ma ścisły związek ze światowymi trendami takimi jak optymalizacja i standaryzacja procesów, a Polska odgrywa coraz większą rolę w tym sektorze. Obecnie w centrach usług biznesowych pracuje ponad 244 tys. osób, z czego aż 198 tys. w centrach zagranicznych (748 podmiotów). Oznacza to, że inwestorzy zagraniczni odpowiadają aż za 81 proc. zatrudnienia w sektorze, zarządzając większością centrów usług (69 proc.). To właśnie w naszym kraju znajduje się najwięcej tego typu jednostek, co zdecydowanie wyróżnia nas na tle innych państw europejskich. Jednocześnie sprawia, że jesteśmy niekwestionowanym liderem w tzw. regionie Nearshore Europe, obejmującym Europę Środkowo-Wschodnią, kraje bałtyckie i Wielką Brytanię. Na przykładzie FiSS (Financial Shared Services) Schneider Electric widać także kolejny ważny trend - centra usług wspólnych w Polsce zajmują się coraz bardziej zaawansowanymi usługami przekształcając się w centra kompetencyjne wspierające cele strategiczne korporacji. Dlaczego to właśnie Polska jest doskonałym miejscem na inwestycje w centrum usług biznesowych?

Różnorodność, kwalifikacje i geopolityka

Szeroki wachlarz świadczonych usług, wysoko wykwalifikowana kadra pracowników nastawiona na rozwiązywanie problemów i innowacje oraz stabilne otoczenie geopolityczne – to główne czynniki zachęcające firmy do inwestowania w nowoczesne centra właśnie w Polsce. Jednostki te charakteryzują się dużą różnorodnością oferowanych usług, świadcząc je w obszarze kilku kategorii procesów biznesowych. Jak wynika z raportu opracowanego przez ABSL usługi IT oraz finansowo-księgowe stanowią aż 50 proc. zatrudnienia w tym sektorze. Na dalszej pozycji uplasowały się usługi bankowe, finansowe i inwestycyjne, a także te z zakresu obsługi klienta. Ulokowanie centrów i realizacja tak zaawansowanych procesów i podprocesów biznesowych bazujących na wiedzy w naszym kraju nie jest kwestią przypadku. Polacy na tle innych nacji wyróżniają się przede wszystkim wysokim stopniem specjalizacji, elastycznością i odpornością na zmiany, a duża pula wykwalifikowanych pracowników gwarantuje wszechstronność i wielofunkcyjność jednostki. Dzięki temu centra usług pełnią rolę strategicznego wsparcia dla przedsiębiorstw. Jedną z takich organizacji, która posiada swoje centra usług w Polsce jest Schneider Electric, lider w zakresie zarządzania energią i automatyce.

  • 1
  • 2

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.