PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Polski rynek BPO rośnie w dwucyfrowym tempie

Polski rynek BPO rośnie w dwucyfrowym tempie
Konrad Rochalski, prezes zarządu ArchiDoc i Voice Contact Center z Grupy OEX.
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 15 sty 2019 14:42

Mocny nacisk na cyfryzację, automatyzację procesów oraz złożona sytuacja na rynku pracy – to główne czynniki wpływające na dynamiczny rozwój usług Business Proces Outsourcing w Polsce. Coraz wyraźniejszym trendem jest integracja działań back-, middle- i front-office, skoncentrowanych na optymalizacji procesów obsługi klienta.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 15 sty 2019 14:42

Jak szacuje ArchiDoc, polski rynek BPO od kilku lat systematycznie rośnie w tempie ponad 10 proc. rocznie. Jednocześnie staje się coraz bardziej dojrzały, zarówno pod kątem oferty, jak i jakości usług. Dostrzegają to także klienci z zagranicy, którzy częściej powierzają obsługę procesów biznesowych polskim firmom.

Rok 2018 przyniósł dalszą konsolidację sektora. Coraz mocniejszą pozycję rynkową posiadają podmioty, które dzięki skali działania są w stanie zapewnić klientom nie tylko optymalizację kosztów, ale także dostęp do nowoczesnych rozwiązań, wspierających rozwój biznesu. Problemy dotykają natomiast dostawców pojedynczych usług, opierających swoją strategię sprzedaży wyłącznie na niskiej cenie.

- Dzisiaj firmy poszukują innowacji, szczególnie w obszarze obsługi klienta. Nasze rozwiązania zapewniają dostęp do technologii, know how i specjalistów. Pomagamy klientom optymalizować codzienne działania operacyjne i wspieramy ich na drodze cyfrowej transformacji, co przekłada się na usprawnienie kluczowych obszarów ich biznesu - powiedział Konrad Rochalski, prezes zarządu ArchiDoc i Voice Contact Center z Grupy OEX.

Jednymi z głównych odbiorców usług Business Process Outsourcing są banki i firmy ubezpieczeniowe, które na coraz większą skalę wykorzystują kompleksowe rozwiązania, np. z obszaru obsługi procesu kredytowego czy wsparcia likwidacji szkód. Największa dynamika wzrostu jest natomiast obserwowana w przypadku energetyki, branży TSL i e-commerce. To sektory kładące coraz większy nacisk na usprawnianie procesów obsługi klienta i otwarte na wdrażanie innowacyjnych rozwiązań.

- Polski rynek BPO zmierza w kierunku specjalizacji. Coraz więcej firm oferuje rozwiązania dedykowane dla konkretnych branż, „uszyte” na miarę, z uwzględnieniem ich specyfiki i obowiązujących uregulowań prawnych – mówi Konrad Rochalski.

Według raportu "Sektor nowoczesnych usług biznesowych w Polsce 2018" firmy ABSL, centra BPO działające w Polsce w 2018 roku zatrudniały ponad 50 tys. osób, a zatrudnienie w całym sektorze - łącznie z centrami SSC - wyniosło blisko 280 000 osób. Z tego zasobu korzysta rosnąca ilość firm zlecających obsługę procesów biznesowych na zewnątrz. W dobie trudnego rynku pracy dostęp do wykwalifikowanych pracowników jest jednym z kluczowych czynników zwiększających skłonność firm do outsourcowania.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.232.53.231
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.