PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Polskie biura źle dostosowane do potrzeb pracowników

  • Autor: Propertynews.pl
  • 08 wrz 2015 12:44

Polskie biura źle dostosowane do potrzeb pracowników Fot. Fotolia

Aż 75 proc. osób zatrudnionych w nowoczesnych centrach usług zauważa niedostateczne dostosowanie biura do sposobu ich pracy, wynika z najnowszego raportu Mikomax Smart Office.

REKLAMA

Badania wskazują, że niewielu pracowników między 26 a 35 rokiem życia jest zadowolonych z przestrzeni firmowych – zaledwie co piąty uważa, że miejsce zatrudnienia wspiera go w efektywności. Perspektywy na przyszłość są obiecujące. Mimo coraz większych wymagań względem pomieszczeń biurowych, respondenci oceniają je lepiej niż w roku 2014.

W badaniu wzięło udział ponad 500 pracowników centrów nowoczesnych usług dla biznesu z sześciu największych miast Polski. W raporcie dokonano zestawienia ich opinii z wynikami analogicznego badania uzyskanymi w 2014 roku.

Tegoroczne badanie potwierdziło, że miejsce zatrudnienia odgrywa coraz większą rolę w budowaniu poczucia wspólnoty. Aż 50% respondentów między 36 a 45 rokiem życia przyznało, że biuro wspiera ich w tym aspekcie. Dla porównania, jedynie 23% pracowników dzieliło tę opinię zaledwie rok temu. Ankietowani stwierdzili również, że biuro w coraz większym stopniu wspiera ich w efektywnej pracy. Więcej niż jeden na trzech respondentów zauważył, że biuro pomaga mu w osiąganiu lepszych rezultatów. Rok wcześniej taką deklarację składał mniej niż co piąty ankietowany (16%). Coraz bardziej istotna staje się również możliwość relaksu podczas przerw w wykonywaniu obowiązków. Aż dwie na trzy tegoroczne odpowiedzi wskazywały odpoczynek jako ważny element dnia pracy. Wartość ta wzrosła o 40 punktów procentowych w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy.

- Z naszych najnowszych obserwacji wynika, że oczekiwania pracowników względem organizacji przestrzeni firmowych stale rosną. Coraz więcej osób w procesie rekrutacji bierze pod uwagę nie tylko renomę firmy, ale także wygląd i organizację biura. Blisko 2/3 kandydatów analizuje swoje przyszłe miejsce zatrudnienia pod kątem dostępnych pomieszczeń przeznaczonych do obowiązków o różnym charakterze, a także mebli biurowych, dzięki którym można pracować nie tylko w pozycji siedzącej. Kadra kierownicza powinna pamiętać, że coraz częściej aspekty te wpływają na decyzję o przyjęciu oferty zatrudnienia i pozostania w firmie – tłumaczy Zuzanna Mikołajczyk, dyrektor ds. Handlu i Marketingu, członek zarządu Mikomax Smart Office. 

  • 1
  • 2
  • marcin.adamek@atoato.pl 2015-09-14 16:41:38
    a jest lekarstwo na to wszystko - dobrze zaprojektowane biura z Studiem Projektowym Atoato. zobacz na naszej stronie projekty komercyjne. www.atoato.pl zapraszamy do współpracy. Zespół Atoato
  • dominika 2015-09-09 12:13:49
    zamknięte pomieszczenia, klimatyzacja!!! ( kapsuła bakterii )
    , brak świeżego powietrza,

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Echo Investment S.A. Partner serwisu - Interbiuro Partner serwisu - Nowy Styl Partner serwisu - Penta Partner serwisu - Skanska Property Poland Sp. z.o.o. Partner serwisu - Skanska Property Poland Sp. z.o.o. Partner serwisu - Vastint Poland Partner serwisu - Workplace

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA