PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Polskie miasta walczą o zagranicznych inwestorów

  • Autor: Propertynews.pl
  • 30 wrz 2013 12:33

Polskie miasta walczą o zagranicznych inwestorów

Polska to jeden z najbardziej perspektywicznych krajów w Europie jeśli chodzi o zainteresowanie inwestorów i możliwość realizacji nowych projektów na rynku nieruchomości komercyjnych. By jednak przyciągnąć zagranicznych graczy należy wciąż podejmować działania promocyjne - uważają uczestnicy sesji „Biura w regionach", która odbyła się podczas Property Forum 2013.

REKLAMA

- Każde polskie miasto ma coś do zaoferowania zagranicznym inwestorom - powiedziała podczas prezentacji moderator panelu, Monika Sułdecka-Karaś, Regional Director, Knight Frank. - W Polsce mamy zarówno rynki dojrzałe, w których istnieje zróżnicowana oferta powierzchni biurowej; rozwijające się - z pierwszymi dużymi biurowcami i silnym deweloperem lokalnym oraz wschodzące - z małą ilością powierzchni przeznaczonej dla potencjalnych najemców oraz niewielką liczbą zainteresowanych inwestorów. Wszystkie jednak mają swoje atuty - powiedziała.

Kraków, Wrocław, Łódź, Katowice, Poznań i Trójmiasto - to rynki dojrzałe; Szczecin, Bydgoszcz, Kielce i Lublin - rozwijające się; Zielona Góra, Legnica, Toruń, Olsztyn, Białystok i Rzeszów - wschodzące.

Samorządowcy muszą ruszyć w świat

- Samorządy mają coraz większą świadomość tego, że należy aktywnie promować się na świecie i konstruować spójne strategie rozwoju miast. Dziś urzędnicy aktywnie pozyskują inwestorów na własną rękę - zupełnie inaczej, niż miało to miejsce jeszcze kilka lat temu. Co więcej, swoją szansę zaczynają dostrzegać także mniejsze ośrodki - uważa Monika Piątkowska, członek zarządu, PAIiIZ.

Problemem dla urzędników może być jednak brak kompetencji oraz  doświadczenia. - PAIiIZ aktywnie wspiera miasta. Wysyłamy naszych pracowników, by doradzali, uczyli i pomagali w załatwianiu najważniejszych kwestii. Niestety, wiele miast wciąż nie korzysta z naszej pomocy - dodała Piątkowska.

Bartosz Pająk z UBM Polska uważa, że polskie miasta nie powinny działać tylko i wyłącznie wśród potencjalnych pracodawców - Promocja na rynkach międzynarodowych jest czymś bardzo istotnym. Zagraniczne firmy otwierają swoje placówki w biurowcach. Nie można zatem zapominać, że prędzej czy później każdy budynek zostanie sprzedany i tu kluczowe stają się międzynarodowe fundusze inwestycyjne. Żaden fundusz nie kupi biurowca w mieście, o którym nikt nie słyszał. Żaden poważny deweloper nie zbuduje biurowca, którego nikt nie kupi - powiedział.

- Echo Investment doskonale zdaje sobie sprawę z wymagań międzynarodowych najemców - powiedziała Joanna Nicińska, Senior Leasing Manager, Dział Projektów Biurowych, Echo Investment. - Nasze doświadczenia pokazują, że zagraniczni konsultanci poszukując lokalizacji dla centrów biurowych lub usługowych mają już gotową listę miast, w których firma chce otworzyć swoją placówkę. Na 95 proc. ta lista już się nie zmieni. Sztuką dla władz samorządowych jest takie prowadzenie działań promocyjnych, by regularne pojawiać się w kręgu zainteresowań inwestorów - powiedziała.

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Echo Investment S.A. Partner serwisu - Interbiuro Partner serwisu - Nowy Styl Partner serwisu - Penta Partner serwisu - Skanska Property Poland Sp. z.o.o. Partner serwisu - TDJ Partner serwisu - Workplace Partner serwisu - Vastint Partner serwisu - Zinel

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA