PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Polskie miasta walczą o zagranicznych inwestorów

  • Autor: Propertynews.pl
  • 30 wrz 2013 12:33

Polskie miasta walczą o zagranicznych inwestorów

Polska to jeden z najbardziej perspektywicznych krajów w Europie jeśli chodzi o zainteresowanie inwestorów i możliwość realizacji nowych projektów na rynku nieruchomości komercyjnych. By jednak przyciągnąć zagranicznych graczy należy wciąż podejmować działania promocyjne - uważają uczestnicy sesji „Biura w regionach", która odbyła się podczas Property Forum 2013.

REKLAMA

- Każde polskie miasto ma coś do zaoferowania zagranicznym inwestorom - powiedziała podczas prezentacji moderator panelu, Monika Sułdecka-Karaś, Regional Director, Knight Frank. - W Polsce mamy zarówno rynki dojrzałe, w których istnieje zróżnicowana oferta powierzchni biurowej; rozwijające się - z pierwszymi dużymi biurowcami i silnym deweloperem lokalnym oraz wschodzące - z małą ilością powierzchni przeznaczonej dla potencjalnych najemców oraz niewielką liczbą zainteresowanych inwestorów. Wszystkie jednak mają swoje atuty - powiedziała.

Kraków, Wrocław, Łódź, Katowice, Poznań i Trójmiasto - to rynki dojrzałe; Szczecin, Bydgoszcz, Kielce i Lublin - rozwijające się; Zielona Góra, Legnica, Toruń, Olsztyn, Białystok i Rzeszów - wschodzące.

Samorządowcy muszą ruszyć w świat

- Samorządy mają coraz większą świadomość tego, że należy aktywnie promować się na świecie i konstruować spójne strategie rozwoju miast. Dziś urzędnicy aktywnie pozyskują inwestorów na własną rękę - zupełnie inaczej, niż miało to miejsce jeszcze kilka lat temu. Co więcej, swoją szansę zaczynają dostrzegać także mniejsze ośrodki - uważa Monika Piątkowska, członek zarządu, PAIiIZ.

Problemem dla urzędników może być jednak brak kompetencji oraz  doświadczenia. - PAIiIZ aktywnie wspiera miasta. Wysyłamy naszych pracowników, by doradzali, uczyli i pomagali w załatwianiu najważniejszych kwestii. Niestety, wiele miast wciąż nie korzysta z naszej pomocy - dodała Piątkowska.

Bartosz Pająk z UBM Polska uważa, że polskie miasta nie powinny działać tylko i wyłącznie wśród potencjalnych pracodawców - Promocja na rynkach międzynarodowych jest czymś bardzo istotnym. Zagraniczne firmy otwierają swoje placówki w biurowcach. Nie można zatem zapominać, że prędzej czy później każdy budynek zostanie sprzedany i tu kluczowe stają się międzynarodowe fundusze inwestycyjne. Żaden fundusz nie kupi biurowca w mieście, o którym nikt nie słyszał. Żaden poważny deweloper nie zbuduje biurowca, którego nikt nie kupi - powiedział.

- Echo Investment doskonale zdaje sobie sprawę z wymagań międzynarodowych najemców - powiedziała Joanna Nicińska, Senior Leasing Manager, Dział Projektów Biurowych, Echo Investment. - Nasze doświadczenia pokazują, że zagraniczni konsultanci poszukując lokalizacji dla centrów biurowych lub usługowych mają już gotową listę miast, w których firma chce otworzyć swoją placówkę. Na 95 proc. ta lista już się nie zmieni. Sztuką dla władz samorządowych jest takie prowadzenie działań promocyjnych, by regularne pojawiać się w kręgu zainteresowań inwestorów - powiedziała.

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Echo Investment S.A. Partner serwisu - Interbiuro Partner serwisu - Nowy Styl Partner serwisu - Penta Partner serwisu - Skanska Property Poland Sp. z.o.o. Partner serwisu - Vastint Poland Partner serwisu - Workplace

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA