PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Poprawia się wizerunek Łodzi

  • Autor: PAP
  • 29 gru 2014 19:11

Z badań przeprowadzonych na zlecenie łódzkiego magistratu wśród pracowników firm pochodzących spoza Łodzi wynika, że znaczna część z nich chce zostać w tym mieście na dłużej niż 10 lat, a miasto jest postrzegane przez nich lepiej niż jego wizerunek oparty na stereotypach.

REKLAMA

Większość badanych zmieniło na korzyść opinię o Łodzi już po zamieszkaniu w niej, a wśród największych zalet miasta wymieniali m.in. atrakcyjne miejsca i wydarzenia kulturalno-rekreacyjne, dużo terenów zielonych, ambitne inwestycje infrastrukturalne. Łódź kojarzy im się m.in. z centrum Manufaktura, muralami, ul. Piotrkowską, miastem studenckim, czy halą widowiskową Atlas Arena.

Raport "Łódź w oczach przyjezdnych" podsumowujący badanie wizerunku miasta wśród pracowników firm, którzy przyjechali do niego do pracy lub na studia na zlecenie Biura Obsługi Inwestora (BOI) łódzkiego magistratu przygotowała firma IDES Consultans Polska.

Jak podkreślił szef BOI Marcin Włodarczyk w całym procesie pozyskiwania inwestorów kwestią kluczową jest wizerunek miasta i zdolność Łodzi do przyciągania ludzi z innych regionów kraju. Stąd badania wizerunku miasta wśród osób, które przyjechały do niego za pracą, albo na studia i zostały w mieście.

W badaniu ankietowym przeprowadzonym na przełomie października i listopada wzięło udział 110 osób z 23, głównie dużych firm, w większości z kapitałem zagranicznym, m.in. z branży BPO i IT oraz produkcyjnych i logistycznych. Wśród badanych przeważali ludzie młodzi - aż 93 proc. z nich to osoby mające od 18 do 38 lat.

96 proc. badanych ma wykształcenie wyższe, a 78 proc. z nich studiowało w Łodzi i pozostało w tym mieście. Niemal połowa badanych mieszka już w Łodzi od roku do 4 lat, a 36 proc. - od 5 do 8 lat.

Jak mówiła na konferencji prezentującej raport prezes IDES Consultans Polska Wirginia Gostomczyk-Urbańska z badania wynika, że większość uczestników ankiety wiąże z miastem swoją przyszłość i planuje tu zamieszkać na wiele lat - dłużej niż 10 lat chce mieszkać w Łodzi 41 proc. badanych, a od 5 do 10 lat - 16 proc. 43 proc. ankietowanych planuje pobyt w mieście do 5 lat.

54 proc. z ankietowanych przed przyjazdem do Łodzi miało neutralną opinię o mieście, co czwarty badany miał dobrą, albo złą opinię o Łodzi. Nim rozpoczęli tu pracę kojarzyła się ona badanym z m.in. upadłym przemysłem włókienniczym, z miastem szarym i smutnymi mieszkańcami, pozamykanymi fabrykami, z biedą, walkami pseudokibiców czy przestępczością.

  • 1
  • 2

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Echo Investment S.A. Partner serwisu - Interbiuro Partner serwisu - Nowy Styl Partner serwisu - Penta Partner serwisu - Skanska Property Poland Sp. z.o.o. Partner serwisu - Vastint Poland Partner serwisu - Workplace

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA