PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Potrzeba współtworzenia strategii dobrych biur

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 11 wrz 2018 16:24

Potrzeba współtworzenia strategii dobrych biur Małgorzata Fibakiewicz, dyrektor Działu Wynajmu Powierzchni Biurowych, BNP Paribas Real Estate Poland

Strategia środowiska pracy to nie tylko aranżacja biura, lecz także usystematyzowane podejście do tworzenia środowiska pracy - przekonują autorzy raportu "Czas na zmiany w miejscach pracy, czas na Workplace Strategy" przygotowanego przez  BNP Paribas Real Estate Poland. Jednym z ważniejszych wniosków płynących z raportu jest konieczność współtworzenia strategii dobrych biur i doboru do nich konkretnych rozwiązań we współpracy z ich przyszłymi użytkownikami.




 

REKLAMA

Raport "Workplace Strategy – zaprojektuj doświadczenie w pracy i wyprzedź jutro", opracowany pod kierownictwem Karoliny Dudek, odpowiadającej w BNP Paribas Real Estate Poland za projekty z obszaru Workplace Strategy, pokazuje czym jest i jakie funkcje pełni strategia środowiska pracy, jak wykorzystywać dane naukowe w jej opracowaniu, z jakimi biurowymi wyzwaniami mierzą się dziś firmy i jak wygląda proces projektowania biura idealnego.

Czym jest strategia środowiska pracy?

 Zdaniem autorów raportu to nie tylko aranżacja biura, lecz także usystematyzowane podejście do tworzenia środowiska pracy oparte na wnikliwej – naukowej, metodologicznej – analizie tego, jak pracuje dana organizacja, jakie wykonuje zadania, w oparciu o jaki model biznesowy funkcjonuje i jakie ma rzeczywiste potrzeby. To także szereg odpowiedzi na pytania, które dotyczą funkcjonowania, komunikowania się, uczenia czy ścieżek kariery poszczególnych pracowników.

– Przemyślane i mądrze zaprojektowane biura powinny być dla firm inwestycją, a nie kosztem. Stworzenie takiej przestrzeni to oczywiście wymagający proces, ale przejście go w odpowiedni sposób procentuje na koniec biurem, które podnosi efektywność pracy, usprawnia współpracę między zespołami, pomaga w lepszej komunikacji i transferowaniu wiedzy, często także jest narzędziem rozwiązywania problemów biznesowych. Pomaga również wdrażać strategie i różne projekty biznesowe – mówi Małgorzata Fibakiewicz, dyrektor Działu Wynajmu Powierzchni Biurowych, BNP Paribas Real Estate Poland. I dodaje, że biura stworzone w oparciu o strategię środowiska pracy często pomagają kształtować kulturę organizacyjną i budować reputację firmy, co niewątpliwie pomaga przyciągać do firmy największe talenty.

– Zaangażowanie zespołów w tworzenie miejsca pracy powinno odbywać się na kilku płaszczyznach. Aranżowanie przestrzeni nie jest tylko zagadnieniem technicznym. Jest także związane z procesami społecznymi w organizacjach. Te dwa wymiary – techniczno-organizacyjny i społeczny – są równie istotne. Na rynku daje się zaobserwować pewien paradoks, polegający na oczekiwaniu od pracowników zaangażowania, przedsiębiorczości, innowacyjność przy jednoczesnym wyłączaniu ich z procesu tworzenia środowiska pracy. Pytanie, jak w takim razie mają oni się czuć odpowiedzialni, jak mają identyfikować się z miejscem pracy, jeśli nie mają na nie żadnego wpływu? - komentuje Karolina Dudek, pomysłodawczyni i autorka raportu, Workplace Strategy Manager, BNP Paribas Real Estate Poland.

  • 1
  • 2

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.