PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Pożar na niby, czyli próbna ewakuacja w praktyce

  • Autor: propertynews.pl
  • 25 lis 2016 09:37

Pożar na niby, czyli próbna ewakuacja w praktyce fot. Fotolia

Próbna ewakuacja służy sprawdzeniu procedur i systemów w biurowcach. Jednocześnie wyrabia w pracownikach prawidłowe nawyki zachowania się w czasie pożaru. To ważne, bo zdecydowana większość Polaków nie wie co robić, gdy pojawi się ogień.

REKLAMA

Z badania przeprowadzonego przez instytut badawczy IQS wynika, że większość Polaków nie wie, jak postępować w przypadku pożaru. Aż 22 proc. ankietowanych swój poziom wiedzy na ten temat ocenia na mierny, 42 proc. na dostateczny, niemal 30 proc.na dobry, a jedynie 7 proc. na bardzo dobry. Co jednak ważne, ankietowani odczuwają potrzebę poszerzenia swojej wiedzy na temat zachowania w czasie pożaru. Na edukację w tym zakresie mogą liczyć osoby zatrudnione w kompleksach biurowych. 

– Właściciele i zarządcy nieruchomości przeznaczonych dla ponad 50 stale je użytkujących osób muszą raz na 2 lata przeprowadzić próbną ewakuację obiektu. W przypadku kompleksów biurowych oznacza to ćwiczenia przeciwpożarowe dla niekiedy nawet tysięcy pracowników. Wykonanie takiej próby pozwala z jednej strony ocenić i ewentualnie poprawić bezpieczeństwo w budynku, ale jednocześnie pomaga uczestnikom ewakuacji wyrobić prawidłowe nawyki zachowania się podczas pożaru – mówi Elżbieta Bojanowska z Allcon Investment, właściciela gdyńskich obiektów wchodzących w skład kompleksu Łużycka Office Park i biurowca Łużycka Plus.

Obowiązek przeprowadzania próbnych ewakuacji wynika z rozporządzenia w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków i dotyczy właścicieli i zarządców budynków zarówno mieszkalnych, jak i przeznaczonych do innych celów, m.in. prowadzeniu działalności gospodarczej. Ćwiczenia są okazją do zweryfikowania istniejących procedur i działających w budynku systemów.

– To jednocześnie szansa na sprawdzenie reakcji na alarm oraz praktyczne przeszkolenie nie tylko pracowników biurowca, ale także osób odpowiedzialnych za ich bezpieczeństwo, np. pracowników ochrony. Ujawnienie potencjalnych problemów podczas takiej próby pozwala na wdrożenie rozwiązań, które będą chronić użytkowników biurowca na wypadek prawdziwego zagrożenia. Z tego powodu warto, aby każda zaangażowana w ćwiczenia osoba traktowała je jako coś więcej niż tylko „żmudną obowiązek – mówi Elżbieta Bojanowska z Allcon Investment.

Jak przeprowadzić próbną ewakuację?

Sposób przeprowadzenia próbnej ewakuacji budynku obrazuje przykład gdyńskiego kompleksu biurowego Łużycka Office Park. Oprócz właścicieli i najemców biurowców w organizację ćwiczeń zaangażowani byli specjaliści z zakresu facility management (FM) oraz lokalny oddział Państwowej Straży Pożarnej – jej obecność to konieczny element ewakuacji. Pierwszym krokiem do zorganizowania tego typu próby jest dokładne określenie typu zagrożenia pożarem, które ma następnie wpływ na charakter podejmowanych w trakcie akcji działań.

  • 1
  • 2

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.