PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Problemy z pokoleniem "Y"? Nie znacie jeszcze pokolenia "Z"!

  • Autor: Propertynews.pl
  • 22 cze 2016 16:05

Problemy z pokoleniem "Y"? Nie znacie jeszcze pokolenia "Z"! Fot. Fotolia

Z najnowszych badań firm Robert Half i Enactus wynika, że już w 2020 roku przedstawiciele generacji Z będą stanowić 20 proc. wszystkich osób zatrudnionych. Charakterystyka ich pracy – multizadaniowość, chęć wykonywania obowiązków z domu czy korzystanie ze średnio 3 elektronicznych urządzeń dziennie – w najbliższej przyszłości silnie wpłynie na model funkcjonowania przedsiębiorstw.

REKLAMA

Co więcej, według najnowszej analizy Infosys, aż 3/4 Zetek ma świadomość, że obecny system edukacji nie uczy ich kompetencji wymaganych przez pracodawców i oczekuje od przedsiębiorców większego wsparcia.

Czym jednak Zetki wyróżniają się z czteropokoleniowego tłumu osób aktywnych zawodowo? W przeciwieństwie do zapracowanych baby boomersów, generacji X dbającej o zachowanie równowagi między karierą a życiem prywatnym oraz szukających zawodu z misją przedstawicieli Y, osoby z pokolenia Z cechuje naturalna biegłość w poruszaniu się po świecie nowych technologii oraz chęć doskonalenia umiejętności zarządzania ludźmi. A jak młode pokolenie szuka pracy? Badania pokazują gwałtowny zwrot w stronę technologii mobilnych. 

- Generacja Z to jedyne prawdziwie „technologiczne” pokolenie. Zostało wychowane w dobie rozkwitu nowoczesnych technologii, jest biegłe w wykorzystywaniu gadżetów, nowinek, żyje w wirtualnym świecie. Młodzi ludzie używają teraz telefonów do wszystkiego, m.in. nauki, wyszukiwania informacji, komunikacji, a coraz częściej także szukania pracy. Oferty chcą przeglądać wszędzie i mieć do nich dostęp w trakcie podróży, zakupów czy spaceru. Firmy muszą więc inwestować w intuicyjne i atrakcyjne aplikacje mobilne, dedykowane działaniom rekrutacyjnym. Ważną rolę odgrywa także grywalizacja, możliwość zabawy, nietypowe rozwiązania i happeningi, wszystkie powiązane z rozwiązaniami technologicznymi. Tylko w ten sposób nadążą za wyjątkowo wymagającymi osobami z Generacji Z – mówi Anna Kosińska, Poland Marketing & Employer Branding Manager w Luxoft, globalnej firmie programistycznej zatrudniającej w Polsce ponad 2000 specjalistów.

Co ciekawe, ich sprawność w posługiwaniu się urządzeniami elektronicznymi nie odzwierciedla się w preferowanym sposobie kontaktu ze współpracownikami – ponad połowa Zetek woli tradycyjną rozmowę od komunikatorów czy maili. Dodatkowo, ważną rolę w życiu zawodowym najmłodszej generacji pełnią przełożeni. Blisko 3/5 badanych przyznaje, że od swojego szefa oczekuje uwagi, w dalszej kolejności wymieniając uczciwość i szczerość (52 proc.), a także jasno sprecyzowaną strategię działania oraz umiejętności interpersonalne (34 proc.).

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Echo Investment S.A. Partner serwisu - Interbiuro Partner serwisu - Nowy Styl Partner serwisu - Penta Partner serwisu - Skanska Property Poland Sp. z.o.o. Partner serwisu - Vastint Poland Partner serwisu - Workplace

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA