PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Problemy z pokoleniem "Y"? Nie znacie jeszcze pokolenia "Z"!

  • Autor: Propertynews.pl
  • 22 cze 2016 16:05

Problemy z pokoleniem "Y"? Nie znacie jeszcze pokolenia "Z"! Fot. Fotolia

Z najnowszych badań firm Robert Half i Enactus wynika, że już w 2020 roku przedstawiciele generacji Z będą stanowić 20 proc. wszystkich osób zatrudnionych. Charakterystyka ich pracy – multizadaniowość, chęć wykonywania obowiązków z domu czy korzystanie ze średnio 3 elektronicznych urządzeń dziennie – w najbliższej przyszłości silnie wpłynie na model funkcjonowania przedsiębiorstw.

REKLAMA

Co więcej, według najnowszej analizy Infosys, aż 3/4 Zetek ma świadomość, że obecny system edukacji nie uczy ich kompetencji wymaganych przez pracodawców i oczekuje od przedsiębiorców większego wsparcia.

Czym jednak Zetki wyróżniają się z czteropokoleniowego tłumu osób aktywnych zawodowo? W przeciwieństwie do zapracowanych baby boomersów, generacji X dbającej o zachowanie równowagi między karierą a życiem prywatnym oraz szukających zawodu z misją przedstawicieli Y, osoby z pokolenia Z cechuje naturalna biegłość w poruszaniu się po świecie nowych technologii oraz chęć doskonalenia umiejętności zarządzania ludźmi. A jak młode pokolenie szuka pracy? Badania pokazują gwałtowny zwrot w stronę technologii mobilnych. 

- Generacja Z to jedyne prawdziwie „technologiczne” pokolenie. Zostało wychowane w dobie rozkwitu nowoczesnych technologii, jest biegłe w wykorzystywaniu gadżetów, nowinek, żyje w wirtualnym świecie. Młodzi ludzie używają teraz telefonów do wszystkiego, m.in. nauki, wyszukiwania informacji, komunikacji, a coraz częściej także szukania pracy. Oferty chcą przeglądać wszędzie i mieć do nich dostęp w trakcie podróży, zakupów czy spaceru. Firmy muszą więc inwestować w intuicyjne i atrakcyjne aplikacje mobilne, dedykowane działaniom rekrutacyjnym. Ważną rolę odgrywa także grywalizacja, możliwość zabawy, nietypowe rozwiązania i happeningi, wszystkie powiązane z rozwiązaniami technologicznymi. Tylko w ten sposób nadążą za wyjątkowo wymagającymi osobami z Generacji Z – mówi Anna Kosińska, Poland Marketing & Employer Branding Manager w Luxoft, globalnej firmie programistycznej zatrudniającej w Polsce ponad 2000 specjalistów.

Co ciekawe, ich sprawność w posługiwaniu się urządzeniami elektronicznymi nie odzwierciedla się w preferowanym sposobie kontaktu ze współpracownikami – ponad połowa Zetek woli tradycyjną rozmowę od komunikatorów czy maili. Dodatkowo, ważną rolę w życiu zawodowym najmłodszej generacji pełnią przełożeni. Blisko 3/5 badanych przyznaje, że od swojego szefa oczekuje uwagi, w dalszej kolejności wymieniając uczciwość i szczerość (52 proc.), a także jasno sprecyzowaną strategię działania oraz umiejętności interpersonalne (34 proc.).

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Echo Investment S.A. Partner serwisu - Interbiuro Partner serwisu - Nowy Styl Partner serwisu - Penta Partner serwisu - Skanska Property Poland Sp. z.o.o. Partner serwisu - TDJ Partner serwisu - Workplace Partner serwisu - Vastint Partner serwisu - Zinel

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA