PARTNERZY
PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Jak z sukcesem sprzedać biurowiec? 5 warunków udanej transakcji

  • Autor: propertynews.pl
  • 14 mar 2016 15:44

Jak z sukcesem sprzedać biurowiec? 5 warunków udanej transakcji Kompleks biurowy Dominikański we Wrocławiu

Aktywa biurowe stają się bardziej atrakcyjne dla inwestorów, jeśli spełnionych jest kilka warunków. Oto pięć czynników, które, według firmy Skanska, mają wpływ na zapewnienie sukcesu przy sprzedaży biurowca.

REKLAMA

W 2015 roku budynki biurowe zlokalizowane w regionie Europy Środkowo-Wschodniej cieszyły się dużym zainteresowaniem wśród inwestorów. Projekty w najlepszych lokalizacjach, takich jak Warszawa, Praga, Budapeszt, Bukareszt i polskie miasta regionalne, często znajdywały nabywców jeszcze przed zakończeniem prac budowlanych. Jednak fundusze inwestycyjne stają się coraz bardziej wymagającymi nabywcami, dlatego deweloperzy muszą realizować inwestycje z wartością dodaną. Aby tę wartość stworzyć, Skanska nie tylko buduje biura, ale również dba o dobre relacje ze swoimi klientami.

Według danych CBRE, wolumen inwestycyjny rynku nieruchomości biurowych w regionie CEE w 2015 roku sięgnął 3,9 miliarda euro, dzięki czemu projekty biurowe były drugim najlepiej sprzedającym się produktem w regionie. Rentowność w perspektywie długoterminowej oraz wysoka jakość są niezbędnymi elementami atrakcyjnej inwestycji. Rodzi się pytanie - co więcej powinien zaoferować deweloper, aby wygrać na niezwykle konkurencyjnym rynku nieruchomości biurowych?

Skanska Commercial Development Europe, firma która w 2015 roku sprzedała 11 biurowców i osiągnęła wolumen transakcji sięgający 500 milionów euro, identyfikuje pięć kluczowych czynników, które prowadzą do sfinalizowania transakcji z sukcesem.

1. Dobre relacje od początku

Adrian Karczewicz, dyrektor ds. transakcji dla regionu CEE w Skanska, twierdzi, że otwartość oraz przyjazne podejście do inwestora są doskonałym sposobem, aby wypracować dobre relacje biznesowe i obopólne zaufanie. - Zwykle na początku roku kontaktuję się i rozmawiam z potencjalnymi nabywcami. Pozwala mi to poznać ich oczekiwania, potrzeby oraz strategie inwestycyjne na nowy rok. Jednocześnie, mam okazję zaprezentować im rentowne rynki regionu CEE, na których działamy, a także podzielić się naszymi planami sprzedaży oraz zaproponować dalszą współpracę ze Skanska. Bardzo cenimy takie długoterminowe partnerstwo nawiązane z inwestorami, gdyż potwierdza to wysoką jakość naszej pracy oraz sprawia, że inwestorzy dobrze zapamiętują udaną współpracę z nami, wyjaśnia.

2. Sprawne i szybkie procesy transakcyjne

Celem Skanska jest sfinalizowanie sprzedaży w ciągu sześciu miesięcy od momentu rozpoczęcia działań marketingowych danego projektu. Aby usprawnić i ułatwić cały ten proces partnerom inwestycyjnym, firma przeprowadza dogłębną ewaluację budynku, zwaną wewnętrznie jako pre-due diligence. Proces jest prowadzony przez zewnętrznych doradców, co gwarantuje ocenę niezależnego trzeciego podmiotu względem dokumentacji technicznej i statusu prawnego. Staranne zarządzanie dokumentacją, posiadanie wszelkich wymaganych pozwoleń i ekspertyz, a także nadzór nad formalnościami to niezbędne cechy odpowiednio przygotowanej inwestycji.

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Echo Investment S.A. Partner serwisu - Interbiuro Partner serwisu - Penta Partner serwisu - Skanska Property Poland Sp. z.o.o. Partner serwisu - Skanska Property Poland Sp. z.o.o. Partner serwisu - Vastint Poland

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA