PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Przeprowadzka do nowego biura. Jak ją sprawnie przeprowadzić?

Przeprowadzka do nowego biura. Jak ją sprawnie przeprowadzić?
Fot. shutterstock
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 09 paź 2018 13:40

Zmiana biura to ważne wydarzenie dla każdej firmy. Eksperci z Działu Wynajmu Powierzchni Biurowych BNP Paribas Real Estate podpowiadają, o czym należy pamiętać po podpisaniu umowy najmu.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 09 paź 2018 13:40

Poszukiwanie nowego biura to zwykle długi proces, który rozpoczyna się od definiowania potrzeb i ograniczeń. Następnie porównywane i analizowane są różne oferty i warianty, by wreszcie wybrać najlepszą opcję. Podpisanie umowy najmu i wybranie podwykonawców, którzy określą wytyczne do projektowania środowiska pracy, zaprojektują biura, dostarczą meble i wykonają wszystkie prace to ważne punkty w harmonogramie. Nie można jednak zapomnieć o wielu bardzo istotnych detalach.

Pamiętaj, żeby wyznaczyć osobę odpowiedzialną za odbiór nowej powierzchni

Zanim do nowego biura zostaną dostarczone rzeczy przez firmę przeprowadzkową, nową powierzchnię trzeba odebrać. Czasem firmy odbierają gotową powierzchnię z meblami i tylko wnoszą sprzęt komputerowy i dokumenty. Eksperci z BNP Paribas RE rekomendują, aby co najmniej dwie osoby, spośród tych które były włączone w proces zmiany siedziby, były również wyznaczone do odbioru lokalu. Pozwoli to uniknąć wielu nieporozumień a przede wszystkim dzięki temu utrzymamy odpowiedni przebieg cyklu.

Kolejne kroki to sprawdzenie czy działa internet, a później gdy firma przeprowadzkowa przewiezie rzeczy zweryfikowanie, czy wszystkie pudła i dokumenty dotarły oraz czy nie zostały naruszone.

Trzeba także pamiętać o ostatnich ważnych formalnościach związanych chociażby z koniecznością podpisania dokumentu o dobrowolnym poddaniu się egzekucji, dla której podstawę prawną stanowi art. 777 kodeksu prawa cywilnego. Umowa, potocznie zwana „siódemkami”, taka musi być zawarta w formie aktu notarialnego i zabezpiecza roszczenia wierzyciela na wypadek, gdyby najemca przestał opłacać czynsz.
- Aktualizacja danych to dość oczywiste działanie, ale powinno zostać zaplanowane i dobrze jest wyznaczyć osobę, które zajmie się jego koordynacją i będzie odpowiedzialna za dopilnowanie, by przebiegło to sprawnie. Warto zacząć od sporządzenia listy dokumentów, w których trzeba zmienić dane teleadresowe. Zazwyczaj dane trzeba zmienić w KRS, polisie ubezpieczeniowej, na stronie internetowej i w innych serwisach internetowych takich jak portale społecznościowe, bazach teleadresowych, a także we wzorach stosowanych dokumentów firmowych, na wizytówkach i w materiałach marketingowych oraz w umowach serwisowych - mówi Małgorzata Małecka, konsultant  Działu Wynajmu Powierzchni Biurowych BNP Paribas Real Estate.

Dobrą praktyką jest też poinformowanie recepcji w budynku o nowym adresie, pod który powinna być kierowana korespondencja, lub porozumienie się, by był możliwy odbiór poczty z poprzedniej lokalizacji. Trzeba także pamiętać o zleceniu przekierowania numerów telefonów i wysłaniu informacji o zmianie siedziby do kontrahentów.

WSZYSTKIE KOMENTARZE (1)

  • macio 2018-11-26 14:06:08
    ja sprawnie przeprowadziłem biuro z pomocą firmy Wiki transport prywatny - cały sprzęt został sprawnie i bezpiecznie przewieziony

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.87.61.215
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.