PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Przyszłość BPO? Roboty, automaty i Polacy!

  • Autor: Propertynews.pl
  • 25 maj 2016 08:18

Przyszłość BPO? Roboty, automaty i Polacy! Sesja Sektor usług dla biznesu w Polsce, EEC 2016

Sektor usług dla biznesu wyrasta na jedną z kluczowych gałęzi polskiej gospodarki. Zatrudnia już 190 tys. osób, ale liczba etatów będzie rosła w tempie 20 proc. rocznie. Na horyzoncie widać jednak problem – czy wystarczy rąk do pracy? O przyszłości branży debatowano podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

REKLAMA

- Czy możemy utrzymać 15-20-procentowy wzrost obrotów i zatrudnienia w sektorze? Na pewno tak, ale rynek pracowników staje się coraz większym wyzwaniem – powiedziała Iwona Chojnowska-Haponik z PAIiIZ.

Nadchodzą roboty?

Problem jest poważny. Świadczą o tym twarde dane. - Mamy w Polsce coraz mniej studentów. Jeszcze kilka lat temu było ich 2 mln. Teraz tylko 1,8 mln. Wyzwaniem staje się także znajomość języków obcych. Co dziwne, nawet angielskiego – stwierdził Paweł Panczyj, dyrektor zarządzający ABSL Polska.

Największe kłopoty dotyczą branży IT. - Polskie firmy informatyczne zaczynają cierpieć. Tempo rozwoju rynku jest tak duże, że walka o pracownika jest coraz ostrzejsza, a liczba osób kończących kierunki informatyczne wcale nie rośnie – stwierdził Rafał Bator, partner w Enterprise Investors. - W przyszłości to dotknie cały rynek – przestrzegał.

Jak temu zaradzić? Firmy mają różne pomysły. Jednym z nich są… roboty. - Automatyka wkracza coraz mocniej do sektora BPO – przekonywał Marek Grodziński z Capgemini Polska. - Mamy w planach stworzenie m.in. wirtualnego centrum usług. Pracować będą tam specjalne roboty, automaty software'owe – dodał.

Takie rozwiązania są pokłosiem analizy rynku pracy. -To odpowiedź na zagrożenia zauważalne także i w Polsce. Stale zastanawiamy się skąd brać ludzi do realizacji kolejnych zamówień. Zamiast robić coś na siłę, może lepiej powinniśmy się zastanowić, czy nie prościej wykorzystać roboty. Capgemini pracuje nad automatyzacją procesów – podsumował Grodziński.

Ludzie, ludzie, ludzie

Dlaczego firmy z branży BPO tak dobrze czują się nad Wisłą? Kiedyś kluczem do naszego sukcesu były niskie koszty pracy. Teraz to się jednak zmienia. - Tylko w 2015 roku koszty pracy związane ze zmianami w umowach-zleceniach wzrosły o 20 proc. Teraz szykują się kolejne podwyżki – skomentował Bogdan Dzik, wiceprezes zarządu firmy Impel.

- Polska pozostaje bardzo silna w sektorze BPO, ale Impel ma szersze rozumienie tego sektora. Zatrudniamy 60 tys. osób, ale głównie do usług prostych. Nie szukamy osób z wyższym wykształceniem. Wzrost kosztów pracy sprawia, że klientów przestaje być stać na nasze usługi. Takim przykładem mogą być szpitale. W czarnym scenariuszu może dojść nawet do insourcingu – stwierdził Dzik.

IX EUROPEJSKI KONGRES GOSPODARCZY

10-12 maja 2017 • Katowice • Międzynarodowe Centrum Kongresowe i Spodek

  • LG 2016-05-27 15:14:00
    Panie Skowroński, tak konkretnie, jakie NOWE firmy weszły w ciągu np. ostatniego roku do Katowic?

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Echo Investment S.A. Partner serwisu - Interbiuro Partner serwisu - Nowy Styl Partner serwisu - Penta Partner serwisu - Skanska Property Poland Sp. z.o.o. Partner serwisu - Vastint Partner serwisu - Workplace Partner serwisu - Zinel

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA