PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Realna alternatywa konkurencją dla zagłębi biurowych

  • Autor: Kajetan Michalski, Senior Property Broker, Nuvalu Polska
  • 01 cze 2017 14:54

Realna alternatywa konkurencją dla zagłębi biurowych

Rewitalizowane przestrzenie i niestandardowe nieruchomości w atrakcyjnych lokalizacjach zyskują coraz większe uznanie w oczach najemców. - Decyzja o przeniesieniu siedziby firmy do miejsca, które nie dysponuje infrastrukturą typową dla klasycznych biurowców, wymaga jednak pewnej wizji i odwagi - uważa Kajetan Michalski, Senior Property Broker, Nuvalu Polska.

REKLAMA

Zagłębia biurowe, które w ostatnich latach rozwinęły się znacząco w głównych polskich miastach, to miejsca budzące u najemców skrajne emocje. Irytują niedoskonałymi rozwiązaniami komunikacyjnymi, ale kuszą bliskością kluczowych klientów i potencjalnych kontrahentów.  Jest jednak wiele firm, które unikają takich lokalizacji. Mają inne motywacje w procesie poszukiwania nowego biura – chcą się wyróżnić, zależy im na wyjątkowości, szukają wartości dodanej, która wzbogaci ich wizerunek. Nie zawsze jednak wiedzą, gdzie takich ofert szukać. W ostatnich latach na rynku nieruchomości komercyjnych obserwujemy dostrzegalny trend rewitalizacji obiektów pofabrycznych, postindustrialnych czy historycznych. W ten sposób warszawski Koneser, Elektrociepłownia Powiśle, czy też niedawno reaktywowana Hala Koszyki zyskały status wyjątkowych lokalizacji, które oprócz efektownego wyglądu oferują najemcom dodatkowe funkcje w postaci dużego wyboru oferty gastronomicznej i handlowej.

Warto też zauważyć, że centra dużych miast, choć nie mogą być nazywane zagłębiami biurowymi, są również bardzo atrakcyjne dla najemców. Ograniczona dostępność miejsc parkingowych jest nierzadko rekompensowana bliskością parków, akwenów wodnych lub rzek, obiektów kulturalnych czy historycznych, jak również wysoko rozwiniętą tkanką miejską.  Takie atuty są niezaprzeczalną wartością, zwłaszcza dla młodych i rozwijających się firm z branży technologicznych. Era dominacji banków i kancelarii prawniczych w centrum miasta powoli przechodzi do historii na rzecz młodych, rozwijających się firm i światowych liderów innowacji, czego dowodem może być stały rozwój Google w Warsaw Financial Center. Dzielnice, które dotychczas miały charakter wyłącznie mieszkaniowy, również stają się atrakcyjne dla najemców biurowych i deweloperów. Takie lokalizacje gwarantują kameralność inwestycji, dogodne warunki parkingowe i bliskość terenów zielonych czy przyrody. Warszawski Wilanów lub Żoliborz to dobry przykład - pierwsze centra biurowe już działają, przestrzenie komercyjne szybko znajdują najemców.

  • 1
  • 2
  • mieszkaniec 2017-06-27 19:44:42
    Mówiąc o takich rozwiązaniach nie da się już teraz pominąć warszawskiego Konesera. Kwartał odżył choć przez lata straszył mieszkańców Pragi , mało tego stał się miejscem które przyciągnęło do siebie Google Campus i wiele wiele innych wielkich firm. Jak widać zagraniczni inwestorzy szukają czegoś więcej niż klasycznego szklanego wieżowca w centrum stolicy. Stawiają dziś na oryginalność, historię i nietypowe rozwiązania. Może to jakaś wskazówka?!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.