PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Relacja z sesji „Biura. Niski czynsz lub dobra lokalizacja to już za mało. Czego potrzebują stare biurowce?”

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 21 wrz 2018 14:20

Relacja z sesji „Biura. Niski czynsz lub dobra lokalizacja to już za mało. Czego potrzebują stare biurowce?” Sesja „Biura. Niski czynsz lub dobra lokalizacja to już za mało. Czego potrzebują stare biurowce?” Fot. PTWP

Efektywność powierzchni biurowej i szklane fasady są atrakcyjnymi elementami nowoczesnych obiektów, z którymi trudno rywalizować starym biurowcom. Z kolei atutem tych drugich jest lokalizacja. O walce „starego z młodym” rozmawiano podczas sesji „Biura. Niski czynsz lub dobra lokalizacja to już za mało. Czego potrzebują stare biurowce?” podczas Property Forum 2018.

REKLAMA

Stare biurowce wymagają precyzyjnej definicji. Zdaniem Sylwii Piechnik, Head of Office Leasing EPP, należy się zastanowić, czy w Warszawie w ogóle mamy stare biurowce. Najstarszy budynek biurowy w Warszawie ma niecałe 30 lat. Dla porównania nowojorski Empire State Building skończy właśnie 88 lat.

– Dlatego nazwałabym je budynkami starszymi. Te sprzed 20 lat różnią się od współczesnych obiektów filozofią budowania. Dzisiejsze biurowce nie są tylko miejscami pracy. Znajdują się w nich miejsca do wypoczynku, usługi i wiele innych funkcji. Nowoczesne budynki mają przeważnie przeszklone fasady i bardzo efektywne oraz łatwe w aranżacji plany pięter. Przywiązuje się w nich dużą uwagę do projektowania powierzchni wspólnych – mają być nieduże i efektywne. Z kolei cechą dominująca u budynków starych jest ich lokalizacja. Z reguły jest bardzo dobra i w niewielu przypadkach się starzeje. Budynki nowsze są przeważnie w rękach deweloperów, a starsze – zasilają portfele funduszy – wylicza Sylwia Piechnik.

Podkreśla, że wbrew pozorom młodsze biurowce nie zawsze łatwiej się komercjalizuje.

– Pracowałam przez wiele lat po stronie dewelopera. Moim zadaniem było m.in. namawianie najemców starszych biurowców do zamiany na młodszy obiekt. Nie było to łatwe, ponieważ firmy nie lubią się przeprowadzać. Kojarzy im się to z bałaganem, chaosem i dodatkową pracą – tłumaczy Sylwia Piechnik.

Z drugiej strony, by zatrzymać najemcę w budynku, trzeba mieć z nim bardzo dobry kontakt.

– W EPP sami zarządzamy naszymi biurowcami, więc łatwo możemy poznać ich opinię na temat warunków pracy w obiekcie. Dzięki temu mamy szansę zadbać o to, aby budynek zmieniał się równolegle z potrzebami najemców. Od tego zależy czy skuszą się nową lokalizację – wyjaśnia Sylwia Piechnik. 

Agresywne kuszenie najemcy 

Efektywność powierzchni biurowej i szklane fasady są atrakcyjnymi elementami nowoczesnych obiektów, z którymi trudno rywalizować starszym obiektom.

– Dzięki nim biurowce są ciekawe w odbiorze, a najemcy chętnie wybierają lokalizacje odbierane przez rynek jako nowe, świeże. Dużo łatwiej jest wtedy przekonać swoich pracowników do zmiany adresu biura – podkreśla Daniel Czarnecki, dyrektor Działu Powierzchni Biurowych Savills.

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.