PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Relaks w biurze? Bez przesady!

  • Autor: propertynews.pl
  • 28 cze 2017 16:07

Relaks w biurze? Bez przesady! fot. Fotolia

Hamaki, konsole do gier, tenis stołowy, a nawet zjeżdżalnie – to tylko niektóre z elementów wyposażenia biura mających na celu umilenie czasu pracownikom. Firmy prześcigają się w pomysłach na atrakcje, bo dodatkowymi atrybutami starają się przyciągać kandydatów do pracy. Tymczasem te coraz bardziej wymyślne propozycje mogą spotkać się z dezaprobatą zatrudnionych. Dlaczego? Bo nie tego najbardziej oczekują oni od biura.

REKLAMA

– Pracownicy w pierwszej kolejności oczekują miejsca pracy, które pozwoli im tylko i aż wykonywać ich obowiązki. Zależy im na pracy w przestrzeni o dobrym standardzie, znajdującej się w dogodnej lokalizacji. Dobrze widać to na przykładzie najemców naszych biurowców Łużycka Office Park i Łużycka Plus. Oczywiście na ich życzenie jesteśmy w stanie przystosować przestrzeń biurową do rozmaitych wymagań, ale obserwujemy, że wciąż najpopularniejszą formą aranżacji są „proste" open space'y. Nie zmienia to jednak faktu, że nowoczesne biurowce powinny być łatwo adaptowalne do nawet bardzo skomplikowanych projektów wnętrz, bo podejście do tworzenia miejsca pracy potrafi bardzo różnić się w zależności od przedsiębiorstwa – mówi Halina Gniadecka z Allcon Investment.

Takie wnioski wynikają również z badania „Activity-Based Working”. Pracownicy zapytani o kluczowe aspekty biura, w pierwszej kolejności mówią o komfortowym miejscu do pracy – to opinia aż 90 proc. ankietowanych. Nadprogramowe elementy, takie jak pokoje do gier i innych form rekreacji, są wymieniane na końcu i wskazuje na nie jako istotne tylko 19 proc. respondentów badania. Satysfakcję pracowników generują przede wszystkim stosunkowo proste elementy, m.in. inwestycje w wysokiej jakości wygodne meble, a zdecydowanie rzadziej w hamaki i zjeżdżalnie, którymi można pochwalić się w social mediach, a które często uznawane są przez nich za bezużyteczne.

– Przestrzeń biura przede wszystkim powinna odzwierciedlać kulturę organizacyjną firmy i wyrastać z autentycznych potrzeb zespołu. Dlatego nie sprawdzają się tzw. piłkarzyki, konsole do gier czy huśtawki tam, gdzie stanowią wyłącznie element scenografii, aby biuro firmy na Instagramie wyglądało „jak w Google”. Tym bardziej, gdy w codzienne obowiązki i zasady panujące w firmie nie pozwalają na relaks w trakcie dnia pracy, a pojawienie się tych elementów nie wynikło ze specyfiki pracy danego zespołu lub nie zostało skonsultowane z pracownikami – mówi Beata Rejkowska, dyrektor sprzedaży w Kinnarps Polska.

Nie oznacza to jednak, że pokoje służące do odpoczynku i dające chwilową odskocznię od codziennych obowiązków są zupełnie niepotrzebne. Strefy relaksu na pewno są przydatne, ponieważ nie da się pracować na najwyższym poziomie skupienia przez osiem czy więcej godzin. Pracodawcy muszą pamiętać, że nie zatrudniają samych kompetencji, ale ludzi z ich fizyczną, społeczną i emocjonalną różnorodnością potrzeb.

  • 1
  • 2

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.