PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Relokacja biznesu. Jak płynnie wprowadzić się do nowego biura?

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 29 mar 2018 15:38

Relokacja biznesu. Jak płynnie wprowadzić się do nowego biura? mat. pras.

Kiedy firma rośnie, przekształca profil działalności lub zamierza wejść na nowy rynek, często opuszcza dotychczasowe biuro na rzecz przestrzeni, która spełni jej aktualne i przyszłe potrzeby. Przeprowadzka, podobnie jak zmiana domu czy mieszkania, to poważna operacja, której stopień złożoności zależy od szeregu czynników. Eksperci OPG Property Professionals podpowiadają co zrobić, aby relokacja firmy odbyła się możliwie jak najpłynniej.

REKLAMA

Pozostawienie po sobie porządku po zakończonej pracy to nie tylko dobry obyczaj, lecz często także konkretny warunek umowy najmu. Porozumienie pomiędzy najemcą i właścicielem często nakłada bowiem na tego pierwszego obowiązek przywrócenia powierzchni do stanu pierwotnego. Oczywiście ów „stan pierwotny” należy precyzyjnie zdefiniować w momencie podpisywania kontraktu – bez sensu byłoby przecież płacić za modyfikacje wprowadzone na rzecz poprzedniego lokatora. Z punktu widzenia najemcy mądrą praktyką jest zatem prowadzenie rzetelnej dokumentacji wszelkich zmian.

Jak podkreśla Michał Styś, szef OPG Property Professionals, w pewnych przypadkach zakres modyfikacji oraz związane z nimi koszty mogą nie tylko utrudnić, ale wręcz zakwestionować zasadność finansową przeprowadzki. – Właściciele z reguły wymagają pozbycia się elementów specyficznych lub wykonanych pod bardzo konkretne potrzeby najemcy, na przykład specjalistycznych podziałów przestrzeni, instalacji wentylacyjnych czy elementów obrandowania – wyjaśnia. Aby uniknąć kosztownych zobowiązań, przy poszukiwaniach nowego biura warto więc zwrócić uwagę na elastyczność danej powierzchni.

– Dobrą przestrzeń możemy dostosować do liczby członków zespołu czy różnych trybów pracy, które zmieniają się płynnie w czasie, wraz z rozwojem projektów i firmy. Na przykład ograniczając liczbę biurek stałych na rzecz miejsc współdzielonych. Powierzchnie pięter można dzielić wówczas na mniejsze moduły lub łączyć je ze sobą w celu uzyskania otwartej przestrzeni na danej kondygnacji. W taki sposób przygotowaliśmy projekty Teal Office i Sepia Office, gdzie dla pięciu kondygnacji biurowych przewidzieliśmy aż dwanaście różnych wariantów aranżacji – dodaje szef OPG.

Zadbaj o sprawną komunikację

Do powyższych zobowiązań należy oczywiście dodać standardowe koszty przeprowadzki. Nie tylko czysto finansowe, ale i te absorbujące cenny czas. Zalicza się do nich między innymi konieczność ponownej rejestracji firmy czy przygotowanie nowych materiałów marketingowych – zarówno tych papierowych, jak i cyfrowych. Dla wielu firm zmiana adresu odbywa się bowiem nie tyle na papierze, co na portalach społecznościowych, gdzie marka na co dzień komunikuje się ze swoimi klientami. Aby skutecznie dotrzeć z informacją o przeprowadzce, pomocny może się okazać sponsorowany post na Facebooku, a czasem nawet kampania AdWords.

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.