PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Rewolucja w biurach. Czas na kreatywne przestrzenie publiczne?

  • Autor: Propertynews.pl
  • 31 mar 2017 16:44

Rewolucja w biurach. Czas na kreatywne przestrzenie publiczne? Zuzanna Mikołajczyk, dyrektor ds. Marketingu i Handlu, członek zarządu Mikomax Smart Office

Blisko 14 tysięcy nowych biur coworkingowych i 1,8 miliona użytkowników. Tak wyglądają prognozy na przyszły rok według 2017 Global Coworking Survey. Obserwujemy pogłębiające się „odmiejscowienie” rynku biurowego.

REKLAMA

To efekt wdrażania przez firmy nowego modelu organizacji i kultury pracy, a także stale rosnącej liczby freelancerów i startapowców, dysponujących pomysłem na własny biznes. Pokolenia ludzi, którzy pracują na własny rachunek czy generacja „Slashies” – osób nieograniczających się do jednego zawodu, pasji lub zainteresowań. To dzisiejsza rzeczywistość, z którą muszą się zmierzyć przedsiębiorcy oraz instytucje. W odpowiedzi, powstają kreatywne przestrzenie wspólne, tzw. Hoffice czy kawiarnie i hotele biurowe. Czy takie rozwiązania zagrażają tradycyjnym stanowiskom pracy?

Według prognoz Future of Jobs, w 2020 roku kreatywność będzie trzecią, najbardziej pożądaną u pracowników, umiejętnością. Obok kompleksowego rozwiązywania problemów i krytycznego myślenia to najcenniejsza kompetencja przyszłości. Twórczemu myśleniu sprzyja innowacyjny model pracy oraz inspirujące i funkcjonalne otoczenie. Przygotowanie miejsc w przestrzeni office, które wspierają kreatywność zyskało na popularności, a ich pozytywny wpływ na użytkowników spowodował, że zaczęły powstawać także w siedzibach firm spoza branży kreatywnej. Wymagania nowego pokolenia coraz częściej wykraczają jednak poza ramy standardowego biura. Igreki sprawnie korzystają z dobrodziejstw nowych technologii, umożliwiających m.in. dużą mobilność. Co więcej, są znacznie mniej przywiązani do stałego etatu, który dotychczas był doceniany ze względu na poczucie stabilności i bezpieczeństwa. Przykładem jest tzw. generacja Slashies, to aktywni ludzie, którzy nie ograniczają się do jednego zawodu i poszukują inspiracji w różnych branżach i miejscach. Pokolenie „wolnych ptaków” dyktuje trendy na rynku pracy, a jednym z nich jest rosnąca popularność nowoczesnych przestrzeni publicznych, dostosowanych do wykonywania obowiązków służbowych.

- Wykorzystywanie miejsc ogólnodostępnych do celów zawodowych to pomysł, który dopiero niedawno wkroczył do Polski, a już obserwujemy znaczne zainteresowanie tym zjawiskiem. Wykonywaniu zadań służbowych poza firmą sprzyja smart working. Właśnie opublikowaliśmy wnioski z pierwszego w Polsce projektu badawczego poświęconego temu modelowi zarządzania zespołem. Wśród licznych profitów, osoby realizujące zadania w tym modelu pracy wskazują przede wszystkim pozytywny wpływ na koncentrację i kreatywność oraz łatwość w zachowaniu równowagi pomiędzy życiem prywatnym a zawodowym. „Smart Working Guidebook” pokazuje również, że wiele z Polskich firm jest gotowych na tak elastyczny sposób pracy. Z drugiej strony na popularności zyskuje praca zdalna – szacuje się, że ponad 90 proc. dużych, międzynarodowych organizacji oferuje taki sposób wykonywania obowiązków. W efekcie szybko rośnie grupa osób pracujących w miejscach innych niż siedziba firmy – mówi Zuzanna Mikołajczyk, dyrektor ds. marketingu i handlu, członek zarządu Mikomax Smart Office.

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Interbiuro Partner serwisu - Nowy Styl Partner serwisu - Penta Partner serwisu - Skanska Property Poland Sp. z.o.o. Partner serwisu - Vastint Partner serwisu - Workplace Partner serwisu - Zinel

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA