PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Rok 2013 ma otworzyć kolejny rozdział dla polskiego sektora usług dla biznesu

  • wnp.pl
  • 15 sty 2013 12:00

Rok 2013 ma otworzyć kolejny rozdział dla polskiego sektora usług dla biznesu

W ciągu niespełna dekady powstał w Polsce potężny sektor usług dla biznesu. Ale ten kapitał może wyjść równie szybko jak wszedł... Jak pozostać atrakcyjnym?

REKLAMA

Infosys Limited jest jedną z najbardziej szanowanych korporacji w Indiach. Nie tylko przynosi splendor krajowi, bo stała się globalnym graczem rynku nowoczesnych usług dla biznesu, lecz aktywnie prowadzi szeroko zakrojone akcje charytatywne - m.in. wspiera upośledzone grupy społeczne w Indiach, rozwój edukacji.

Firma, dziś z udziałami Korporacji Ubezpieczeń na Życie Indii, rządowymi funduszami inwestycyjnymi Zjednoczonych Emiratów Arabskich i Singapuru, to dawna spółka Infosys Technologies Limited.

Założyło ją siedmiu Hindusów w 1981 roku.

- Nie byłoby jej bez inwestycji zagranicznych przed 20 laty w nowy rodzaj usług, wtedy dopiero raczkujących - mówi Jacek Levernes, członek zarządu HP Europa, prezes ABSL (Związku Liderów Sektora Usług Biznesowych w Polsce). - Sądzę, że tą drogą podąża też Polska.

Inwazja outsourcingu

U podłoża powstania nowego sektora legło założenie, że wiele czynności nie będących core businessem korporacji można zlecać firmom zewnętrznym, bo to obniży koszty. Zaczęło się od prostych usług - sprzątania, ochrony mienia i ludzi, żywienia, później - call center. Równolegle ten sam schemat zastosowano do powtarzalnej działalności w korporacjach, jak: usługi finansowo-księgowe, zakupowe, co przyjęło postać oferty BPO (outsourcing procesów biznesowych) lub ITO (informatyczne usługi zewnętrzne dla sektora IT).

Zakres outsourcingu dość szybko się rozszerzał. Objął on obsługę procesów logistycznych, zarządzanie bazami danych, aż przekształcił się w usługi zaawansowane: zarządzanie ryzykiem, obsługę podatkową, doradztwo i konsulting, co jest domeną m.in. SSC (centra usług wspólnych). Równolegle specjalizacja rozwinęła się w postaci centrów KPO (usługi oparte na wiedzy) czy R&D (badania i rozwój).

Warunkiem sukcesu było uzyskanie efektu skali poprzez skupienie działalności w jednym centrum oraz tańsi, ale odpowiedniej jakości pracownicy jako siła robocza. Pierwotnie szukano przede wszystkim osób znających język angielski - pionierami branży były bowiem korporacje amerykańskie i brytyjskie. Te główne kryteria spełniały Indie. To one stały się na wiele lat liderem usług biznesowych. Rosnący popyt, presja obniżki kosztów w globalizującej się gospodarce, także szukanie miejsc, gdzie pracownicy posługują się innymi językami biznesu - rozszerzyło krąg zainteresowania o Chiny, Malezję czy Egipt.

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Echo Investment S.A. Partner serwisu - Interbiuro Partner serwisu - Nowy Styl Partner serwisu - Penta Partner serwisu - Skanska Property Poland Sp. z.o.o. Partner serwisu - Vastint Poland Partner serwisu - Workplace

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA