PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Rosną koszty ochrony i recepcji w biurowcach

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 28 cze 2018 11:32

Rosną koszty ochrony i recepcji w biurowcach mat. pras.

W 2017 roku koszty eksploatacyjne w budynkach biurowych pozostały na poziomie zbliżonym do odnotowanego przez ekspertów Knight Frank w 2016 roku. W tym czasie zwiększył się jednak istotnie udział jednej ze składowych kosztów, czyli wydatki na ochronę i recepcję.

REKLAMA

W 2016 roku stanowiły 9,46 proc. kosztów eksploatacyjnych, a w 2017 roku ich udział wzrósł do 12,14 proc.

- W naszym najnowszym raporcie o kosztach i opłatach eksploatacyjnych ponownie wzięliśmy pod lupę koszty eksploatacyjne w wybranych biurowcach w Warszawie i miastach regionalnych. Największą zmianą rok do roku jest istotny wzrost wydatków na ochronę i recepcję – mówi Magdalena Oksańska, Dyrektor Działu Compliance ds. Zarządzania Nieruchomościami, Knight Frank.

Usługi w tej grupie kosztów obejmują obsługę recepcji, czynnej zazwyczaj w godzinach pracy biur, stałą obecność pracowników ochrony fizycznej oraz mobilne patrole interwencyjne. Ze względu na bezpieczeństwo obiektu usługi ochrony powierzane są jednej wyspecjalizowanej licencjonowanej firmie.

- Od stycznia 2017 roku zmieniły się przepisy dotyczące wynagrodzeń. Wzrosło minimalne wynagrodzenie, jak również podniesiono stawkę za godzinę pracy do 13 PLN. Koszty ochrony, gdzie głównym elementem składowym jest koszt zatrudnienia pracowników zwiększyły się od 20 procent do 40 procent. Nie znaczy to oczywiście, że w każdym obiekcie właśnie o tyle wzrósł koszt ochrony. Dzięki staraniom zarządców nieruchomości i inwestycjom właścicieli w części budynków udało się wprowadzić dodatkowe rozwiązania techniczne, takie jak dodatkowe kamery, bramki, itp. co pozwoliło na optymalizację liczby pracowników ochrony niezbędnych do obsługi nieruchomości, tak żeby ograniczyć wzrost kosztu – mówi Magdalena Oksańska.

- Od stycznia 2018 roku znów nieznacznie wzrosło minimalne wynagrodzenie oraz stawka za godzinę pracy. Wydaje się, że ta tendencja będzie się utrzymywała, a co za tym idzie z roku na rok będziemy obserwować nieznaczny wzrost kosztów ochrony - dodaje.

Zdaniem eksperta Knight Frank można się spodziewać nasilenia tendencji do rozdzielenia serwisu ochrony i recepcji. Większe wymagania wobec pracowników recepcji, jak i potrzeba ograniczenia rotacji recepcjonistek powodują, że właściciele i zarządcy nieruchomości częściej korzystają z profesjonalnych firm obsługujących wyłącznie recepcje obiektów. Choć wiąże się to z wyższymi kosztami, to jednak zapewnia wyższą jakość obsługi.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.