PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Rośnie liczba miejsc pracy w centrach usług biznesowych w Krakowie

  • Autor: PAP
  • 27 lut 2014 17:47

Około 3 tys. miejsc pracy przybędzie jeszcze w tym roku w centrach zaawansowanych usług biznesowych w Krakowie - szacuje organizacja Aspire, reprezentująca firmy IT i centra usług biznesowych.

REKLAMA

Jak poinformował na czwartkowej konferencji "Made in Kraków" sekretarz generalny Aspire Andrew Hallama, firmy z tej branży działające w Krakowie zatrudniają obecnie 35 tys. osób; do końca roku liczba ta zwiększy się do 38 tys.

"Sektor usług biznesowych i IT ma w Polsce duże rozmiary, a Kraków gra w +lidze mistrzów+. Wyprzedził w tym roku Dublin i jest numerem jeden w Europie" - podkreślił Hallama.

W najnowszym rankingu "Tholons Top 100 Outsourcing Destinations", przygotowywanym co roku przez firmę konsultingową Tholons, Kraków zajął 9. miejsce, tuż za azjatyckimi gigantami w tej dziedzinie. Miasto awansowało w porównaniu z 2013 r. o jedna pozycję, wyprzedzając Dublin.

Prezydent Krakowa Jacek Majchrowski podkreślił, że działające w tym mieście firmy specjalizują się głównie w usługach finansowo - księgowych, ale dobrze rozwija się też branża IT i wysokich technologii: powstają centra badawczo - rozwojowe i firmy zajmujące się innowacjami.

"Zadomowione w Krakowie centra nowoczesnych usług biznesowych rozwijają się nie tylko pod względem liczby pracowników, ale też złożoności obsługiwanych procesów. Miastu zależy na tym, by te tendencje wzmocnić. Liczy się nie tylko przyciąganie nowych inwestycji, ale też stabilność i możliwość rozwoju firm już funkcjonujących w Krakowie" - powiedział Majchrowski.

Obecnie z Krakowa świadczone są usługi dla 40 krajów w 34 językach. "Atutem miasta są świetnie wykwalifikowani młodzi ludzie, mówiący wieloma językami. Ułatwieniem jest rozwój bazy transportowej, przede wszystkim lotniska. Cieszę się także z planów rozwoju centrów kongresowych, w których moglibyśmy odbywać różne spotkania" - powiedziała dyrektor PMI Finance Service Center Europe Magdalena Włodek.

Dyrektor Centrów Usług BPO Accenture w Polsce Wojciech Popławski podkreślił, że działające w Krakowie i w Polsce firmy zajmują się coraz bardziej zaawansowanymi technologiami. "Rośnie zaufanie do tego, że w centrach kompetencji oraz w centrach usług wspólnych jesteśmy w stanie wykonywać bardziej skomplikowane procesy" - mówił. "Bywa, że są to centra ekspertyz o zasięgu regionalnym lub nawet globalnym" - dodała Włodek.

Według przedstawicieli firm z branży zaawansowanych usług biznesowych, wyzwaniem dla uczelni jest rozwijanie u studentów umiejętności analitycznych i komunikacji międzykulturowej. "Kluczowe jest budowanie kompetencji, które pozwolą naszym pracownikom wejść na wyższe szczeble kariery, gdzie specjalizacja techniczna nie jest już tak istotna" - powiedział Popławski.

Konferencję "Made In Kraków" zorganizowały Urząd Miasta Krakowa i Aspire.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.