PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Rośnie liczba miejsc pracy w centrach usług biznesowych w Krakowie

  • Autor: PAP
  • 27 lut 2014 17:47

Około 3 tys. miejsc pracy przybędzie jeszcze w tym roku w centrach zaawansowanych usług biznesowych w Krakowie - szacuje organizacja Aspire, reprezentująca firmy IT i centra usług biznesowych.

REKLAMA

Jak poinformował na czwartkowej konferencji "Made in Kraków" sekretarz generalny Aspire Andrew Hallama, firmy z tej branży działające w Krakowie zatrudniają obecnie 35 tys. osób; do końca roku liczba ta zwiększy się do 38 tys.

"Sektor usług biznesowych i IT ma w Polsce duże rozmiary, a Kraków gra w +lidze mistrzów+. Wyprzedził w tym roku Dublin i jest numerem jeden w Europie" - podkreślił Hallama.

W najnowszym rankingu "Tholons Top 100 Outsourcing Destinations", przygotowywanym co roku przez firmę konsultingową Tholons, Kraków zajął 9. miejsce, tuż za azjatyckimi gigantami w tej dziedzinie. Miasto awansowało w porównaniu z 2013 r. o jedna pozycję, wyprzedzając Dublin.

Prezydent Krakowa Jacek Majchrowski podkreślił, że działające w tym mieście firmy specjalizują się głównie w usługach finansowo - księgowych, ale dobrze rozwija się też branża IT i wysokich technologii: powstają centra badawczo - rozwojowe i firmy zajmujące się innowacjami.

"Zadomowione w Krakowie centra nowoczesnych usług biznesowych rozwijają się nie tylko pod względem liczby pracowników, ale też złożoności obsługiwanych procesów. Miastu zależy na tym, by te tendencje wzmocnić. Liczy się nie tylko przyciąganie nowych inwestycji, ale też stabilność i możliwość rozwoju firm już funkcjonujących w Krakowie" - powiedział Majchrowski.

Obecnie z Krakowa świadczone są usługi dla 40 krajów w 34 językach. "Atutem miasta są świetnie wykwalifikowani młodzi ludzie, mówiący wieloma językami. Ułatwieniem jest rozwój bazy transportowej, przede wszystkim lotniska. Cieszę się także z planów rozwoju centrów kongresowych, w których moglibyśmy odbywać różne spotkania" - powiedziała dyrektor PMI Finance Service Center Europe Magdalena Włodek.

Dyrektor Centrów Usług BPO Accenture w Polsce Wojciech Popławski podkreślił, że działające w Krakowie i w Polsce firmy zajmują się coraz bardziej zaawansowanymi technologiami. "Rośnie zaufanie do tego, że w centrach kompetencji oraz w centrach usług wspólnych jesteśmy w stanie wykonywać bardziej skomplikowane procesy" - mówił. "Bywa, że są to centra ekspertyz o zasięgu regionalnym lub nawet globalnym" - dodała Włodek.

Według przedstawicieli firm z branży zaawansowanych usług biznesowych, wyzwaniem dla uczelni jest rozwijanie u studentów umiejętności analitycznych i komunikacji międzykulturowej. "Kluczowe jest budowanie kompetencji, które pozwolą naszym pracownikom wejść na wyższe szczeble kariery, gdzie specjalizacja techniczna nie jest już tak istotna" - powiedział Popławski.

Konferencję "Made In Kraków" zorganizowały Urząd Miasta Krakowa i Aspire.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - BNP Partner serwisu - CRESA Partner serwisu - Echo Investment S.A. Partner serwisu - Interbiuro Partner serwisu - Nowy Styl Partner serwisu - Penta Partner serwisu - Skanska Property Poland Sp. z.o.o. Partner serwisu - TDJ Partner serwisu - Vastint Partner serwisu - Workplace Solutions Partner serwisu - Zinel

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA