PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Skala nie jest gwarancją sukcesu

  • Autor: propertynews.pl
  • 28 wrz 2015 10:21

Skala nie jest gwarancją sukcesu Mark Ridley, dyrektor generalny Savills na Wielką Brytanię i Europę

Po doświadczeniach z lat kryzysu zaufanie do doradców wcale nie spadło. Wręcz przeciwnie. Przedsięwzięcia wielkiej skali są już uważane za mniej ryzykowne, ale wymagają większej pracy ze strony fachowców – mówi w rozmowie z Property Magazine Mark Ridley, dyrektor generalny Savills na Wielką Brytanię i Europę.

REKLAMA

W ostatnim czasie na rynku doradztwa nieruchomości dużo się działo: najpierw DTZ zostało kupione przez TPG & PAG, następnie to samo DTZ przejęło Cushman & Wakefield. Do tego doszły transakcje na skalę regionalną, jak przejęcie Morroccan Lanka przez Colliers. Poza tym w ostatnim roku Savills kupił sto procent udziałów w niezależnym doradztwie firmy Studley. Czy to fala konsolidacji, która pokazuje, że na tym rynku nie ma miejsca dla małych graczy?

Rynek usług doradczych już od lat jest podzielony pomiędzy globalnych graczy i firmy działające lokalnie. Procesy konsolidacyjne obserwujemy w wielu sektorach i bez wątpienia będą one nadal postępować. Nasza ostatnia transakcja - przejecie niezależnej firmy Studley potwierdza, że także Savills uczestniczy w tych procesach. Zakup był podyktowany długofalową strategią rozwoju w regionie Ameryki Północnej oraz chęcią zbalansowania naszego sukcesu w Wielkiej Brytanii, Europie i Azji. Ta transakcja już przynosi nam zyski.

W Polsce z jednej strony mamy do czynienia z postępującą konsolidacją, a z drugiej na rynku wciąż pojawiają się niezależni doradcy...

To naturalny proces, który idzie w parze z konsolidacją rynku i chęcią generowania większych zysków. Strategiczna konsolidacja daje możliwość rozwoju kariery osobom, które rozwijają się z tym biznesem.

Z drugiej jednak strony, silni i doświadczeni gracze lokalni zawsze będą mieli możliwość rozwijania biznesu. Polska jest tego dobrym przykładem. Jednak ich oferta może odpowiadać szerokiej grupie klientów lokalnych, ale nie zawsze sprawdzi się w kontaktach z międzynarodowym biznesem.

Jakie są plany Savillsa, jeśli chodzi o ekspansję? Czy firma skłania się ku przejęciom czy będzie rosnąć organicznie?

W Europie Zachodniej chcemy dalej rozwijać się na wiodących rynkach, tam gdzie już jesteśmy obecni czyli w Niemczech, we Francji, Włoszech i w Hiszpanii. Z kolei w Europie Centralnej i Północnej kluczowe dla nas rynki to Belgia, Holandia, Polska oraz kraje nordyckie.

Stale poszukujemy nowych kierunków rozwoju, ale we współpracy z firmami prowadzącymi bezpośrednie inwestycje.

Tam, gdzie jesteśmy już obecni, rozwijamy się organicznie. Wchodząc na nowe rynki, przyglądamy się możliwościom zakupu działających przedsięwzięć w celu szybkiego wykreowania większej skali działalności.

  • 1
  • 2

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Echo Investment S.A. Partner serwisu - Interbiuro Partner serwisu - Nowy Styl Partner serwisu - Penta Partner serwisu - Skanska Property Poland Sp. z.o.o. Partner serwisu - Vastint Partner serwisu - Workplace Partner serwisu - Zinel

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA