PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Sprawdza się w biurach w Paolo Alto i w kampusie Google. Teraz trafia do polskich biur

  • Autor: Propertynews.pl
  • 31 lip 2017 11:49

Sprawdza się w biurach w Paolo Alto i w kampusie Google. Teraz trafia do polskich biur

Biura na całym świecie coraz częściej sięgają po ideę tzw. „trzeciego miejsca”, stając się nie tylko miejscem pracy, ale także neutralnym miejscem… odpoczynku i prowadzenia życia towarzyskiego. Koncepcja ta zaczyna przyjmować się także w Polsce.

REKLAMA

Według opublikowanej w 1989 roku teorii autorstwa Ray’a Oldenburga nasze życie skupia się wokół 3 przestrzeni – domu, pracy oraz tzw. „trzeciego miejsca”, czyli neutralnej i odseparowanej od domu i pracy odskoczni, w której możemy np. zrelaksować się, napić, zjeść i spotkać ze znajomymi.

Charakterystyczne dla takiego miejsca jest niskie lub zerowe ponoszenie kosztów przebywania w nim, dostęp do jedzenia i napojów, bliskość, wygoda i – co najważniejsze - obecność ludzi. Jeszcze do niedawna za „trzecie miejsce” uważano przede wszystkim parki, miejskie ogrody, skwery, restauracje, kręgielnie, biblioteki czy kawiarnie. Paradoksalnie dziś coraz częściej do tej listy dopisuje się także… biura.

Te nie tylko coraz chętniej wcielają ideę „trzeciego miejsca”, ale także prześcigają się w pomysłach jak to zrobić. - Elementy związane z ideą „trzeciego miejsca”, znajdziemy obecnie praktycznie we wszystkich nowoczesnych biurach. Takie przestrzenie tworzą zarówno firmy wynajmujące lokale, jak również właściciele biurowców. Forma takiego miejsca jest różna – od zielonych stref relaksu i tarasów z parasolami i sofami, poprzez strefy chillout’u i co-workingu, skończywszy na pokojach gier z Playstation – mówi Michał Dobrowolski, dyrektor zarządzający BREMA Developement z Katowic.

I faktycznie, pomysłów na takie miejsca mogą wyglądać jest sporo. Na przykład firma Comvert z Werony we Włoszech stworzyła swoim pracownikom rampę do jazdy na deskorolce zawieszoną nad stanowiskami pracy. Z kolei firma Infosys stworzyła w swoim biurze… kręgielnie.

W firmie BOX z Paolo Alto pracownicy mogą pracować siedząc na huśtawkach, a w siedzibie AOL (również w Paolo Alto) czas wolny w biurze można spędzić w pokoju ze stołami bilardowymi. Berlińska siedziba Sonudloud idzie nawet o krok dalej, do dyspozycji pracowników jest biblioteka, wewnętrzny ogród, pokój do jogi, dźwiękoszczelny pokój służący do drzemek, a nawet strefa wolna od technologii.

Pracę z ideą „trzeciego miejsca” połączono także w kampusie Google w kalifornijskim Mounatiview. Jako punkt wyjścia gigant internetowy przyjął założenie, że „trzecie miejsce” wiąże się z piciem i jedzeniem. Efekt? Firma dla swoich pracowników otworzyła CoffeeLab – kawiarnię wewnątrz firmy, która klimatem przypomina Starbucks’a. Cel? W pracy masz poczuć się zrelaksowany jak w domu, a tym samym podnieść swoją produktywność.

  • 1
  • 2

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Echo Investment S.A. Partner serwisu - Interbiuro Partner serwisu - Nowy Styl Partner serwisu - Penta Partner serwisu - Skanska Property Poland Sp. z.o.o. Partner serwisu - Vastint Partner serwisu - Workplace Partner serwisu - Zinel

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA