PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Starsze biurowce potrzebują nie tylko nowych rozwiązań, ale i zmiany wizerunku

Starsze biurowce potrzebują nie tylko nowych rozwiązań, ale i zmiany wizerunku
Małgorzata Frąckiewicz, Property Marketing Manager, Dział Powierzchni Biurowych Cushman & Wakefield
  • Autor: Małgorzata Frąckiewicz, Property Marketing Manager, Dział Powierzchni Biurowych Cushman & Wakefield
  • Dodano: 24 sie 2018 14:42

Rozwijający się rynek, a – co za tym idzie – stale zmieniające się oczekiwania i potrzeby najemców, decydują o konieczności wprowadzania nowych rozwiązań w starszych budynkach. Modernizacja i zmiana wizerunku staje się dla nich szansą na drugie życie i daje możliwość konkurowania z nowszymi obiektami. Na rodzimym rynku kompleksowy rebranding biura to nadal nowość, ale na świecie, w miastach, takich jak: Londyn, Paryż, Bruksela czy Nowy Jork, jest on realizowany z wieloma sukcesami.

  • Autor: Małgorzata Frąckiewicz, Property Marketing Manager, Dział Powierzchni Biurowych Cushman & Wakefield
  • Dodano: 24 sie 2018 14:42

Za starsze obiekty biurowe uznaje się te, które powstały więcej niż 15 lat temu. Łączna powierzchnia takich budynków w Warszawie przekracza 1,85 mln mkw. pow., co stanowi ponad 1/3 zasobów biurowych stolicy.

Na koniec 2017 roku w Warszawie, zgodnie z danymi międzynarodowej firmy doradczej Cushman & Wakefield, funkcjonowało prawie 500 nowoczesnych budynków biurowych, z czego 195 (39%) ma ponad 15 lat. Współczynnik pustostanów w tych budynkach wyniósł na koniec roku 10,2 %, a ich udział we współczynniku pustostanów dla całej Warszawy – ponad 30%.

Do końca 2020 roku liczba budynków mających więcej niż 15 lat, może wzrosnąć do 36 proc. Rosnąca liczba biurowców i stosunkowo duża konkurencja na rynku biurowym powodują, że zapewnienie wysokiego wskaźnika wynajęcia obiektu jest prawdziwym wyzwaniem dla właścicieli, ale taka sytuacja stanowi jednocześnie prawdziwe pole do popisu dla ekspertów od marketingu.

Wyzwania stojące przed właścicielami budynków biurowych

Wraz z budynkiem i zastosowanymi w nim rozwiązaniami technologicznymi, procesowi starzenia ulega także często sam wizerunek inwestycji (percepcja budynku, identyfikacja wizualna), który, na etapie podejmowania decyzji o wyborze nowego biura przez najemców, ma niebagatelne znaczenie. Starsze budynki są zwykle porównywane z planowanymi lub dopiero oddanymi do użytku obiektami, które oprócz nowoczesnej architektury i funkcjonalnych rozwiązań, mogą pochwalić się spójną identyfikacją wizualną oraz przemyślaną i agresywną strategią komunikacji – ich właściciele wchodzą na rynek już z atrakcyjnie „opakowanym”, kompletnym produktem. Dodatkowo, nowe inwestycje oferują różnego rodzaju udogodnienia, wpisujące się w popularny trend polegający na zapewnianiu pracownikom jak najlepszych i najbardziej komfortowych warunków do pracy oraz dbaniu o zachowanie odpowiedniej proporcji „work-life balance.

Rozwijający się rynek, a – co za tym idzie – stale zmieniające się oczekiwania i potrzeby najemców, decydują o konieczności wprowadzania nowych rozwiązań w starszych budynkach. Modernizacja i zmiana wizerunku staje się dla nich szansą na drugie życie i daje możliwość konkurowania z nowszymi obiektami. Na rodzimym rynku kompleksowy rebranding biura to nadal nowość, ale na świecie, w miastach, takich jak: Londyn, Paryż, Bruksela czy Nowy Jork, jest on realizowany z wieloma sukcesami.

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.234.236.14
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.