PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Start-upy w przemysłowym centrum

Panel "Start-upy – rozwój w przemysłowym centrum. Jak Katowice wspierają start-upy?". Fot. PTWP
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 11 lut 2019 11:00

Start-upy są promesą firmy i mogą tworzyć rozwiązania na potrzeby najważniejszych segmentów gospodarki jak energetyka, medycyna, technologia informacyjna i komunikacyjna. Podczas Property Forum Katowice rozmawiano o tym, jak Śląsk agreguje start-upy i tworzy środowisko do ich rozwoju, a także jak coworkingowy boom wpływa na piąty rynek biurowy w Polsce.  

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 11 lut 2019 11:00

Czy Katowice stają się start-upowym magnesem? Jaki pomysł mają na przyciąganie młodych, ambitnych, kreatywnych? Dla pokolenia "Z" nowoczesne biuro staje się języczkiem uwagi, wpływającym na decyzję o wyborze pracy. Dobrze zorganizowana przestrzeń pracy, sprzyjająca kontaktom i kreatywnym rozwiązaniom, nie jest traktowana jak fanaberia. Na Śląsku rosną coworki - atrakcyjne wizualnie, ale też zaprojektowane jako miejsca "zaplanowanych kolizji", z których wynika rozmowa, nowy pomysł, lepszy projekt.

Administracyjne kłody czy cenne wsparcie?

Doświadczeniami w zakładaniu start-upu na Śląsku i kontaktami z PARP podzielił się Błażej Abel, founder, CEO Landingi.com.

– W 2005 r. założyłem agencję interaktywną, która zajmowała się rożnymi działaniami marketingowymi dla przedsiębiorców Śląska. Z czasem pomysły ewaluowały - powstał pomysł aplikacji, która umożliwi osobom "nietechnicznym" zbudowanie strony landing page do kampanii reklamowych np. w wyszukiwarce Google, czy w kampaniach do email marketingu – mówił Błażej Abel.

Pomysłem zainteresowali się inwestorzy, choć do realizacji projektu musiało minąć trochę czasu. Założyciel Landingi.com podkreślał, że budując start-up z funduszem należy być bardzo rozważnym wybierając partnera, bo taki kontakt zawierany jest na wiele lat, więc strony powinny się dobrze porozumiewać. Podkreślał też rolę współpracy z PARP czy ogólnie korzystanie ze środków publicznych. – Pamiętajmy, że Dolina Krzemowa powstała w latach przy 50. przy wsparciu środków państwowych. Inwestowano w technologie wojskowe, kosmiczne. Tam powstawały stary-upy, dlatego że państwo konsekwentnie wkładało w technologie pieniądze. Środki publiczne, które są dostępne może nie są łatwe - "normalny" człowiek nie jest w stanie takiego wniosku wypełnić – ironizował Błażej Abel, podkreślając jednak, że warto, bo te pieniądze powracają na rynek, budują kolejne firmy. – Jesteśmy na początku tej drogi i trudno się porównywać do Doliny Krzemowej, która jest 70 lat przed nami – przypominał.

Jacek Ziarno, redaktor naczelny Magazynu Gospodarczego Nowy Przemysł, prowadzący panel potwierdzał, powołując się na słowa minister przedsiębiorczości i technologii Jadwigi Emilewicz: – powtórzenie Doliny Krzemowej w Polsce jest iluzją i tanim chwytem marketingowym, bo pewne determinanty są nie do odtworzenia. Drugi Izrael też w Polsce nie powstanie, co nie znaczy, że nie możemy czerpać z tych doświadczeń. Jak powtarzanie Doliny Krzemowej się kończy, pokazuje fiasko Rosji.

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 184.73.14.222
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.