PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Stołeczne biurowce dostaną drugie życie. Na celowniku ponad 100 obiektów

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 09 lut 2018 13:09

Stołeczne biurowce dostaną drugie życie. Na celowniku ponad 100 obiektów Fot. fotolia

Ponad 100 biurowców w samej Warszawie może zyskać drugie życie. JLL zlokalizowało takie obiekty, aktualnie negocjuje dwie umowy, dzięki którym mogą powstać biura, hotele i obiekty handlowe.  - Drugie życie nieruchomości niesie nadzieje tym, którzy jeszcze nie nabyli ciekawego terenu, a planują inwestycje – mówi Daniel Puchalski, dyrektor Działu Gruntów Inwestycyjnych JLL.

REKLAMA

- W obliczu spadającej liczby wolnych gruntów oczy konsultantów, deweloperów i funduszy kierują się na obiekty, które można przekształcić - mówi Daniel Puchalski, dyrektor Działu Gruntów Inwestycyjnych JLL. - W Warszawie zdefiniowaliśmy lekko ponad 100 budynków, którymi się aktywnie zajmujemy – dodaje.

Aktualnie JLL negocjuje w sprawie dwóch obiektów.  - Jeden z nich ma ok. 2,5 tys. mkw. biurowej powierzchni, a zbudować tam można nawet 7 tys. mkw. W drugim projekcie powstanie o ok. 45 tys.  mkw. powierzchni biurowej czyli czterokrotna wielkość tego co tam stoi. Zmieni się budynek, powstanie nowa bryła oraz skala obiektu – zdradza Daniel Puchalski.

Drugie życie budynków wynika z wysokiej podaży pieniędzy i niskiej podaży gruntów.

- Rynek jest dla  kreatywnych. W 2016 roku łatwo było kupić grunt, wystarczyło mieć pieniądze. Dziś trzeba więcej kreatywności bo tereny bardzo szybko znikają, a większość z nich jest sprzedawana w formule przetargów – mówi  Daniel Puchalski. – Drugie życie budynków to też dobra wiadomość dla miast bo wiele istniejących obiektów, które  niebawem będą wyglądać lepiej – dodaje ekspert. 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Robert 2018-02-16 14:36:55
    Kluczem do powodzenia takich inwestycji jest też odpowiednie zakomunikowanie możliwości, spozycjonowanie ich na rynku, aby informacja dotarła w odpowiedniej formie, do odpowiednich osób i w odpowiednim czasie. Duża podaż pieniądza wpływa także na poziom konkurencji na rynku (konkurencji pomiędzy projektami o najemców np.)

    Budynki takie faktycznie mogą być dużą wartością dla miasta - jeżeli inwestorzy zadbają o wykreowanie tej wartości, co objawia się zarówno jakością projektu architektonicznego, jakością użytych materiałów, jak i dodatkowymi aktywnościami: np. współpracą z miastem, lokalnymi społecznościami, organizacjami pożytku publicznego - słowem staną się aktywną częścią życia danego ośrodka. Na właściwym planie z tego obszaru można tylko zyskać.

REKLAMA

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ
PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - CRESA Partner serwisu - Interbiuro Partner serwisu - Nowy Styl Partner serwisu - Penta partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Skanska Property Poland Sp. z.o.o. Partner serwisu - TDJ Partner serwisu - Vastint Partner serwisu - Workplace Solutions

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.