PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Strategia, efektywne przyciąganie inwestorów i dobry wizerunek

  • Autor: Propertynews.pl
  • 14 sty 2015 10:37

Strategia, efektywne przyciąganie inwestorów i dobry wizerunek

Dogodna lokalizacja, wysoki poziom życia oraz duża liczba dobrze wykształconych absolwentów – to atuty stolicy Wielkopolski. Aby w pełni wykorzystać potencjał regionu dla rozwoju rynku nieruchomości komercyjnych potrzeba zdecydowanych działań ze strony władz samorządowych – wynika z branżowej konferencji Property Forum Poznań.

REKLAMA

Zdaniem uczestników konferencji Property Forum, stolica Wielkopolski powinna skoncentrować się na przygotowaniu strategii, która pozwoli na efektywne przyciąganie inwestorów z sektora nowoczesnych usług dla biznesu oraz zadbać o wizerunek miasta.

- Musimy postawić na kulturę i rozwój intelektualny miasta. Potencjał jest spory, dlatego trzeba podjąć jak najszybsze kroki, by zmienić wizerunek Poznania - powiedział Piotr Voelkel z Grupy Vox.

Miasto musi również zatroszczyć się o lepszą dynamikę demograficzną, przyciągając studentów nie tylko z Polski, ale i zza granicy. To pozwoli na wzrost atrakcyjności z punktu widzenia najemców biurowych oraz magazynowych dzięki większym zasobom kadrowym, a także przyczyni się do wykorzystania siły bardzo rozwiniętego rynku handlowego.

Jak stwierdził Adam Trybusz z firmy Andersia Buisness Center, władze Poznania muszą otworzyć się na dialog z inwestorami. - Jeśli nie będzie dyskusji, Poznań nie będzie się rozwijać, bo to inwestorzy budują to miasto - powiedział na Property Forum.

Innym kluczowym aspektem jest promocja miasta na arenie międzynarodowej. Poznań musi bowiem przyciągać inwestorów pomimo silnej pozycji Wrocławia czy Krakowa.

- Dobrym pomysłem jest próba dotarcia do osób odpowiadających za rozwój dużych, międzynarodowych firm - zaproponował Wojciech Kruk, prezydent Wielkopolskiej Izby Przemysłowo-Handlowej. W tym celu należy jednak stworzyć korzystny klimat dla rozmów.

Niezależnie od wszystkiego kluczowe znaczenie dla dalszego rozwoju rynku mają deweloperzy z sektora nieruchomości komercyjnych. Ich zdaniem Wielkopolska to wciąż interesujące miejsce do działania.

- Wierzymy w Poznań i wierzymy w możliwości jego rozwoju. Chcemy tu się rozwijać i mam nadzieję, że stolicę Wielkopolski czeka dobra przyszłość - konkludował Arkadiusz Rudzki, dyrektor ds. wynajmu i zarządzania wartością budynków w Skanska Property Poland.

Wysoki wskaźnik nasycenia powierzchnią handlową nie przeszkadza deweloperom w planowaniu kolejnych inwestycji handlowych na terenie Poznania. Właściciele i zarządcy nieruchomości toczą jednak ciężką walkę o najemców, co skutkuje wysoką presją na stawki najmu.

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Echo Investment S.A. Partner serwisu - Interbiuro Partner serwisu - Penta Partner serwisu - Skanska Property Poland Sp. z.o.o. Partner serwisu - Skanska Property Poland Sp. z.o.o. Partner serwisu - Vastint Poland

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA