PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Sześciu chętnych do zagospodarowania dworca Gdańskiego

  • Autor: PAP
  • 24 sie 2013 14:42

Sześciu chętnych do zagospodarowania dworca Gdańskiego

Sześciu inwestorów złożyło w PKP SA koncepcje przebudowy stołecznego dworca Gdańskiego i przyległych terenów - poinformował PAP dyrektor do spraw nieruchomości w PKP SA Jarosław Bator. Węzeł przesiadkowy z pociągów do autobusów i metra, a także obiekty komercyjne chce wybudować: Ghelamco, Marvipol, Echo Investment, HB Reavis, Immobel oraz Penta Investents.

REKLAMA

Jak wyjaśnił dyrektor, koncepcje zagospodarowania okolic Gdańskiego zakładają nie tylko zmiany dotyczące samego budynku dworca. Inwestorzy proponują wybudować tam także biurowce, hotele, pojawił się nawet pomysł postawienia budynku mieszkalnego w bezpośrednim sąsiedztwie torów. "Jeszcze nie przyjrzeliśmy się dokładnie tym propozycjom. Teraz ich oceną zajmie się specjalna komisja. Dajemy sobie czas do końca września na wyłonienie inwestorów, z którymi będziemy prowadzić dalsze negocjacje" - powiedział Bator.

Koncepcje zagospodarowania okolic dworca poza propozycjami architektonicznymi zawierają też biznesplany dla tej inwestycji. PKP SA przy wyborze jednej z nich będzie się kierować czterema kryteriami: opłacalnością inwestycji, tym, czy propozycja inwestora jest spójna z planami kolejarzy, doświadczeniem oferenta i proponowanymi terminami ukończenia inwestycji.

"Zakładamy, że ostateczną umowę możemy podpisać w pierwszym kwartale przyszłego roku" - wyjaśnił Bator. Planowany termin rozpoczęcia inwestycji to przełom 2014 i 2015 r.

Teren, którym dysponują kolejarze w okolicach dworca, ma 4,7 hektara. Z tego 1,7 ha to teren nad torami, który można ewentualnie zabudować.

Budynek dworca Gdańskiego powstał pod koniec lat 50. i był pierwszym budynkiem dworcowym w powojennej Warszawie. Dziesięć lat później - po wydarzeniach marcowych - właśnie z tego dworca wyjeżdżali ze stolicy polscy obywatele żydowskiego pochodzenia. W latach 80. budynek został odbudowany po pożarze, ale ze zmianami. Obecnie okolice dworca są miejscem przecięcia linii autobusowych, tramwajowych, kolejowych i metra. To ważne połączenie komunikacyjne między Śródmieściem, Żoliborzem i Pragą Północ.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • andrzej_l 2013-08-26 11:58:48
    sytuacja analogiczna do ronda ONZ. węzeł komunikacyjny, który koniecznie trzeba wykorzystać, ze względu na to, że tam będzie ogromny popyt na biura. w przypadku Gdańskiego to jeszcze biała karta, w przypadku ONZ inwestorzy mają ten luksus że działki juz do nich należą. Przykład to UBS, który wpisując się w ten trend stawia w miejscu starego bardziej nowoczesny, z powierzchniami biurowymi klasy A. Metro, kolejka takie punkty trzeba wykorzystywać

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - BNP Partner serwisu - CRESA Partner serwisu - Echo Investment S.A. Partner serwisu - Interbiuro Partner serwisu - Nowy Styl Partner serwisu - Penta Partner serwisu - Skanska Property Poland Sp. z.o.o. Partner serwisu - TDJ Partner serwisu - Vastint Partner serwisu - Workplace Partner serwisu - Zinel

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA