PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Sztuka to doskonałe narzędzie w biznesie

fot. Shutterstock
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 30 sty 2019 11:39

Sztuka dopiero wchodzi do polskich przestrzeni komercyjnych. Deweloperzy i inwestorzy zaczynają dostrzegać, że jest doskonałym narzędziem budowy prestiżu, wsparcia marketingu, a nawet sprzedaży. Jako kraj wciąż raczkujemy w tym temacie. Wiele zmieniłyby rozwiązania prawne - takie wnioski płyną z sesji „Mariaż biznesu i sztuki. Gdy patio biurowca czy centrum handlowego zmienia się w galerię sztuki” podczas 4 Design Days.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 30 sty 2019 11:39

Wśród deweloperów, którzy zdecydowali się na mariaż sztuki i biznesu w Polsce można wymienić m.in. GTC czy Echo Investment. Zdecydowali się część budżetu projektowego przeznaczyć na wielkoformatowe rzeźby autorstwa Oskara Zięty. Kolekcje sztuki można podziwiać m.in. w niedawno otwartym hotelu  Raffles Europejskim czy łódzkim Andel's Hotel. Takie przykłady to jednak wciąż niewielki procent patrząc na skalę wszystkich nieruchomości komercyjnych powstających w Polsce. Zdaniem uczestników sesji "Mariaż biznesu i sztuki. Gdy patio biurowca czy centrum handlowego zmienia się w galerię sztuki” podczas 4 Design Days, to duży błąd. Na sztuce w hotelach, biurowcach czy centrach handlowych da się zarobić.

- Sztuka jest narzędziem w biznesie. Pomaga w budowaniu prestiżu, wspiera marketing, a nawet sprzedaż. Za granicą biznes lepiej to dostrzega. W Polsce wciąż jest to temat dość egzotyczny - mówi Agnieszka Gniotek, historyk, krytyk sztuki, właścicielka, XANADU Galeria I Dom Aukcyjny.
 
- To do czego próbujemy przekonać inwestorów i deweloperów to fakt, że w dzisiejszych czasach, kiedy wszyscy spędzają czas przeglądając Pinterest czy Instagram, wartość posiadania sztuki w obiekcie to najlepszy PR, najlepsza kampania, najlepszy marketing, jaki deweloper może sobie zafundować. Sztuka w przestrzeni komercyjnej załatwia sprawę pozycjonowania obiektu, jego komunikacji w mediach społecznościowych. Wokół niej można budować całe kampanie reklamowe i wydarzenia. Niesie za sobą na prawdę wiele korzyści dla inwestora i warto o tym mówić. Aż dziwne, że deweloperzy tego nie czują, chociaż widzimy, że osoby odpowiedzialne za marketing zaczynają to zauważać – mówiła Maria Prokop z Your Art Maison Gallery.

W opinii Oskara Zięty inwestorzy zaczynają dostrzegać potrzebę sztuki i korzyści z niej płynące. - Niestety wciąż nie jest tak, jakbyśmy sobie to mogli wymarzyć. Podczas współpracy z Echo Investement czy GTC nie było tak, że mogliśmy rozmawiać z architektem już na etapie projektowania. Dopiero gdy projekt architektoniczny był gotowy, my dorabialiśmy do niego instalacje - mówi Oskar Zięta, architekt, projektant, założyciel Zięta Prozessdesign. - Sztuka potrzebuje inwestorów, żeby artyści mogli się nią chwalić – dodaje.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.91.41.87
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.