PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Teraz człowiek. 8 trendów, które zmienią polskie biurowce

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 30 sie 2018 08:18

Teraz człowiek. 8 trendów, które zmienią polskie biurowce Fot. Shutterstock

Mówi się, że funkcjonujemy w świecie, w którym jedyną stałą jest zmiana. Do wielu z nich muszą się dostosować również biurowce. Eksperci Knight Frank zdefiniowali najważniejsze trendy, które mają i będą miały ogromny wpływ na aranżacje i jakość powierzchni biurowej.

REKLAMA

Kluczowymi czynnikami, które kształtują i będą kształtować wygląd i funkcjonalność przestrzeni biurowej są: zmiany w otoczeniu biznesowym, rosnące rozproszenie organizacji (niejednokrotnie po całym świecie), coraz większa świadomość wpływu człowieka na środowisko naturalne oraz zmieniający się charakter pracy.

- W tej chwili w biurach, indywidualny model pracy przy biurku zastępuje przestrzeń, która służy współpracy i wymianie informacji – mówi Elżbieta Czerpak, dyrektor Działu Badań rynku Knight Frank.

Biuro już dziś pełni zupełnie inną niż dotychczas rolę i musi zaoferować pracownikom najemców nową jakość – także po to, by przyciągnąć nowych pracowników, jak również zatrzymać w firmie największe talenty. Eksperci Knight Frank wskazali 8 trendów, które wytyczają te zmiany.

1. Strategia środowiska pracy

- Do niedawna mówiąc o biurze, mieliśmy na myśli przede wszystkim koszty. Obecnie wielu najemców traktuje biuro jako swego rodzaju inwestycję – przekonuje Marta Badura, Associate Director, Strategic Consulting EMEA Knight Frank. - Dobry projekt, który odpowiada na potrzeby i oczekiwania pracowników zapewnia komfort i wysoką efektywność pracy. Dlatego dziś kluczowym jest ustalenie, m.in. jakie zadania realizuje firma i jak powinno wyglądać biuro, by nie było tylko kosztem.

Brak pomieszczeń, w których można przeprowadzać telekonferencje czy rozmowy telefoniczne oraz niedostateczna liczba sal konferencyjnych to tylko dwa z wielu przykładów błędnie zaaranżowanej powierzchni biurowej. - Obecnie charakter pracy w wielu firmach zmierza ku większej mobilności – biuro powinno nadążać za tymi zmianami – podsumowuje ekspertka.

2. Człowiek jest ważny

To otoczenie powinno dostosować się do potrzeb i oczekiwań użytkownika, a nie na odwrót.

- Znany do tej pory w branży informatycznej termin „user experience design”, czyli projektowanie na potrzeby użytkownika, został przeniesiony do biur. Dziś sami najemcy mogą decydować o środowisku pracy, są zaangażowani w procesy decyzyjne. Dzięki temu przestrzeń spełnia ich oczekiwania i łatwiej im zaakceptować ewentualne niedogodności będące następstwem zmian – bo sami są jej współautorami – przekonuje Beata Patuszyńska, menedżer ds. marketingu w Dziale Zarządzania Nieruchomościami Knight Frank.

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.