PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Top Secret w biurze. Jak zabezpieczają się najemcy?

Top Secret w biurze. Jak zabezpieczają się najemcy?
fot. Shutterstock
  • Autor: propertynews.pl
  • Dodano: 01 lut 2019 12:09

Blokady na szpiegujące drony, stadionowe śluzy, a może nawet szumidła w gabinetach – najemcy o specjalnych wymaganiach dotyczących bezpieczeństwa w biurowcach nie boją się kradzieży sprzętu, lecz informacji. Jednocześnie stanowią pożądaną grupę klientów, bo wynajmują duże powierzchnie, albo całe budynki. Podpisują długoletnie umowy, co przy wysokiej wiarygodności finansowej tego sektora, przekłada się na zwiększoną wartość inwestycyjną wynajmowanych obiektów.

  • Autor: propertynews.pl
  • Dodano: 01 lut 2019 12:09

Szczególną uwagę do bezpieczeństwa przywiązują firmy z branży IT. Realizując projekty o wysokim stopniu tajności, chcą mieć pewność, że sprzyjające środowisko w centrum biznesowym pozwoli na zachowanie ścisłej tajemnicy potrzebnej w pracach badawczo-rozwojowych, jak i przy obsłudze globalnych firm oraz klientów finansowych, a zwłaszcza banków.

Śluzy w typie stadionowym

Mimo że biurowce klasy A są wyposażone we własne rozwiązania kontroli dostępu i monitoringu, firmy te często decydują się na montaż dodatkowym systemów ochrony, dublując urządzenia budynkowe. Jednak najbardziej kosztowne jest zabezpieczenie biura przed wprowadzeniem niepowołanej osoby przez pracownika firmy, nawet jeśli zdarzy się to przez przypadek.

– W obawie przed taką sytuacją przy wejściu na powierzchnię biurową montuje się dodatkowe bramki kontroli dostępu lub nawet śluzy bezpieczeństwa w typie stadionowym, choć bardziej estetyczne. Śluza umożliwia przejście wyłącznie jednej osoby. Nie można jej w żaden sposób obejść ani przeskoczyć. Dodatkowym zabezpieczeniem może być wzmocnienie blachą wszystkich ścian na tak zwanym perymetrze, czyli graniczących z klatkami schodowymi, czy holami windowymi – wylicza Maciej Kotarski, dyrektor wynajmu w Olivii Business Centre.

Zupełnie inną formą zabezpieczenia jest uniemożliwienie obserwacji tego, co dzieje się we wnętrzu biura. Najprostszym rozwiązaniem są specjalne folie naklejane na oknach. Jednak najbardziej spektakularnym środkiem bezpieczeństwa jest umieszczenie firmy na wysokich piętrach. – Perspektywa dwudziestego piątego, czy trzydziestego piętra skutecznie uniemożliwia jakąkolwiek próbę obserwacji, a poczucie bezpieczeństwa stwarza komfort pracy menadżerom, właścicielom i klientom takiej firmy – tłumaczy Maciej Kotarski.

Słupki, ogrodzenia, zaciemnienia

W każdym projekcie w portfolio firmy Vastint są najemcy z sektora bankowego lub finansowego. Dla segmentu bankowego, poza regułami narzucanymi przez dział bezpieczeństwa, niezbędne jest uwzględnienie wytycznych pojawiających się w stosownych przepisach prawa bankowego. Z kolei firmy świadczące usługi dla podmiotów trzecich, mają narzucone standardy bezpieczeństwa przez klienta.

WSZYSTKIE KOMENTARZE (1)

  • Radosław HERZ 2019-02-19 21:55:40
    Witam Jako firma wykonująca zabezpieczenia antyterrorystyczne np w Warszawie czy w Krakowie obserwujemy znaczne zainteresowanie produktami HIGH SECURITY. Coraz częściej pojawiają się pytania o certyfikowane elementy bezpieczeństwa jak ławki antyterrorystyczne, stojaki rowerowe,kosze na śmieci czy też donice. Najczęściej wybierane są słupki antyterrorystyczne.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.207.146.166
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.