PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Trzy trendy, które zmienią rynek biurowy

Trzy trendy, które zmienią rynek biurowy
Mikołaj Sznajder, dyrektor działu powierzchni biurowych CBRE
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 25 mar 2019 13:48

Jakość zamiast ilości, zdigitalizowany talent, home office przyszłości - te trzy trendy za 20 lat będą normą na rynku biurowych - przewidują eksperci CBRE w raporcie „Portfolio 2040”. Zgodnie z nimi biura zaczną być postrzegane bardziej jako usługi niż fizyczne aktywa. Miejsca pracy staną się jeszcze bardziej elastyczne, podobnie jak warunki najmu. Już teraz takich powierzchni poszukują firmy z sektorów IT i HI-TECH, usług dla biznesu czy FMCG, a nawet reprezentanci tradycyjnych branż, m.in. finansowej i prawniczej.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 25 mar 2019 13:48

- Już teraz widzimy, jak nowe technologie znakomicie odpowiadają na potrzeby rynku pracy. Coraz częściej zdarzają się przypadki osób, których firma ma siedzibę w Polsce, a one pracują bez przeszkód z innego miejsca na Ziemi. To skrajny przykład, ale przy problemach ze znalezieniem odpowiednich specjalistów w mieście czy kraju, w którym znajduje się instytucja, jeszcze częściej pracodawcy będą decydować się na zatrudnianie osób znajdujących się w innych lokalizacjach niż główna siedziba firmy. Dlatego biura będą stawały się coraz bardziej elastyczne. Już dzisiaj obserwujemy, że celem firm nie jest zmieszczenie jak największej liczby osób na jak najmniejszej przestrzeni; ważniejsze stają się efektywność, komfort pracy i możliwość dostosowania przestrzeni do zmieniających się potrzeb rynku pracy – mówi Mikołaj Sznajder, dyrektor działu powierzchni biurowych CBRE.

Trend 1. Jakość zamiast ilości

Jak przewiduje CBRE do 2040 roku nieruchomości biurowe staną się raczej usługą, dzięki której wykonuje się swoje obowiązki zawodowe, a nie posiadaną przestrzenią. Duża liczba nowoczesnych rozwiązań ułatwiających pracę, których będziemy doświadczać na co dzień w 2040 roku, sprawi, że to na nie, zamiast np. na wielkość przestrzeni, pracownicy i pracodawcy będą kładli największy nacisk. Biura będzie można coraz bardziej dostosowywać do potrzeb firmy, np. w prosty sposób zmieniając wystrój z konferencyjnego na strefy cichej pracy. Elastyczny czas i miejsce pracy sprawi, że wiele firm zacznie odchodzić od stałego wynajmu przestrzeni, na rzecz krótkotrwałego, dopasowanego do rytmu pracy w firmie. W efekcie więcej instytucji zacznie współdzielić biura, wymieniając się miejscami w zależności od potrzeb. Firmy będą mogły pozwolić sobie na wynajem miejsc o wyższym prestiżu, lepszej jakości i funkcjonalności – biura zyskają na znaczeniu jako wizytówki swoich instytucji. W gąszczu możliwości, które będą dawać firmom nowoczesne przestrzenie do pracy, wzrośnie znaczenie specjalistycznego doradztwa, które pozwoli instytucjom wybrać miejsce najlepiej dopasowane do ich potrzeb.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (1)

  • Andrzej 2019-03-26 17:12:12
    Jak będzie po nadchodzącym kryzysie dopiero zobaczymy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.91.157.213
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.