PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

W smart miastach rosną smart biurowce

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 29 cze 2018 13:45

W smart miastach rosną smart biurowce Fot. pixabay

Nowoczesne nieruchomości komercyjne dysponują imponującymi rozwiązaniami technologicznymi. Od umieszczanych w budynkach sensorów, które pozwalają monitorować stan techniczny obiektów oraz użytych w nich materiałów, po czujniki zainstalowane w ziemi, które informują o postępujących procesach erozyjnych. W dobie zmian demograficznych, jesteśmy świadkami transformacji, które dokonują się w przestrzeniach miejskich. Ich wynikiem mają być smart cities, czyli inteligentne miasta przyszłości.

REKLAMA

Nowoczesne biurowce to także inteligentne systemy automatyki budynkowej, które umożliwiają dopasowanie temperatury pomieszczeń, a także oświetlenia do potrzeb i preferencji użytkowników. W praktyce oznacza to, że czujniki mogą włączać światło, gdy ich pobliżu znajdują się ludzie, a także automatycznie podnosić czy opuszczać żaluzje, regulując dopływ naturalnego światła. Wszystko to ma zapewnić największą, możliwą efektywność energetyczną, a także obniżyć negatywny wpływ na środowisko naturalne.

Zmiany nie omijają również przestrzeni biurowych. Smart budynki to z jednej strony nowoczesne technologie, rozwiązania ekologiczne i zrównoważony rozwój, a z drugiej, biura odpowiadające potrzebom pracowników. – Dziś nie wystarczy wyposażenie przestrzeni w biurka i przyjemny dla oka design. Potrzebujemy równie „inteligentnych” rozwiązań aranżacyjnych, które będą wyzwalały potencjał pracowników. Kluczem do stworzenia takiej przestrzeni jest identyfikacja potrzeb zespołu, a następnie odpowiednia personalizacja środowiska pracy. Dopiero gdy wiemy, w jaki sposób pracują zespoły i czego potrzebują, aby sprawnie wykonywać zadania, przechodzimy do wprowadzenia zmian. Dzięki dokładnej analizie efektywniej wykorzystamy dostępną przestrzeń i jej możliwości. Koncepcja biura typu „smart” nie opiera się bowiem wyłącznie na innowacjach, ale na dostosowywaniu do zmieniających się potrzeb pracowników – mówi Sylwia Tomczak, Marketing Manager, Mikomax Smart Office.

Meble do zadań specjalnych

Aranżacje skrojone ma miarę cechuje mobilność, wielofunkcyjność i elastyczność, a stosowane w nich rozwiązania umożliwiają wykonywanie różnych typów zadań w jednym miejscu. - Jednym z takich rozwiązań są systemy wydzielające mobilną przestrzeń do pracy i jednocześnie zapewniające skuteczną izolację akustyczną od reszty biura – kabiny akustyczne. Można je umieścić w każdej części firmowego biura oraz dowolnie zmieniać ich położenie. Doskonale wpisują się w filozofię smart biurowców, dopasowując się do bieżących potrzeb pracowników. Innym przykładem są biurka, w których możliwa jest zmiana wysokości blatu, dzięki czemu jesteśmy wstanie dopasować miejsce pracy do indywidualnych preferencji, jak np. wzrost pracownika. Są to pozornie proste funkcjonalności, które znacząco poprawiają produktywność osób zatrudnionych, a także pozwalają na efektywniejsze wykorzystanie przestrzeni do pracy  – dodaje Sylwia Tomczak, Mikomax Smart Office.

  • 1
  • 2
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.
REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.