PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Wellness w biurze - strategia nie tylko dla globalnych marek

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 10 kwi 2018 10:44

Wellness w biurze - strategia nie tylko dla globalnych marek fot.pixabay

Hamaki czy kapsuły do spania, tzw. sleeping pods, biurka do pracy na stojąco lub z bieżnią, stołówki serwujące organiczne posiłki, ścianki wspinaczkowe, pola do gry w mini golfa czy w końcu usługi spa i masaże dla pracowników. To nie marzenia, a siedziby wielu globalnych marek, które z powodzeniem wprowadziły strategię wellness do swojej firmy. Według Global Wellness Institute światowy rynek corporate wellness jest już wart 40 mln dolarów i cały czas rośnie. Na czym dokładnie polega strategia i jak realizują ją polskie firmy?

REKLAMA

Według raportu firmy CBRE "Wellness, poznaj biurową przyszłość" aż 74 proc. korporacji wdrożyło strategię corporate wellness do swojej firmy, a 80 proc. zatrudnionych przyznaje, że oferta przedsiębiorstwa w zakresie dbania o zdrowie pracownika będzie miała decydujący wpływ na ich pozostanie w firmie. Wpływ na tak duże zainteresowanie mają m.in. zmiany dokonujące się
w społeczeństwie, a także na rynku pracy. Żyjemy i pracujemy coraz dłużej, jesteśmy zestresowani, skutkiem czego, coraz chętniej korzystamy ze zwolnień lekarskich. Z drugiej strony firmy borykają się z lukami kadrowymi i walczą o talenty. Te zmiany napędzają rozwój strategii wellness, która nie tylko opiera się na zapewnieniu prozdrowotnych rozwiązań, ale także na redukowaniu stresu czy umożliwieniu pracownikowi wykonywania zadań poza siedzibą firmy.

 – Zdrowie pracownika to podstawa dobrego funkcjonowania organizacji, dlatego coraz więcej zainteresowania poświęcamy temu zagadnieniu. Musimy pamiętać, że istotnym elementem wpływającym na kondycję zatrudnionych jest sama organizacja pracy, a także odpowiednia aranżacja przestrzeni biurowej, w tym dobór ergonomicznych rozwiązań. Realizując projekty aranżacyjne dla zagranicznych klientów dostrzegliśmy jak ważny dla nich jest aspekt dbałości o kondycję zdrowotną i dobre samopoczucie osób w firmie. W wielu biurach stosowaliśmy rozwiązania wspierające ergonomię miejsca pracy, a także systemy, które ograniczały hałas, co miało realne przełożenie na komfort pracy. W tym przypadku sprawdzało się zastosowanie biurek Stand Up, umożliwiających pracę w systemie sit & stand, dzięki regulacji wysokości blatu, a także umieszczenie kabin akustycznych Hush, zapewniających prywatność rozmów oraz redukujących hałas. Najbardziej cieszy nas jednak, że ten trend dotarł również do Polski, dzięki czemu zwiększa się świadomość pracodawców w zakresie corporate wellness i ogólnie pojętej dbałości o zdrowie pracownika – mówi Mateusz Siwiaszczyk, dyrektor ds. kontraktów Mikomax Smart Office.

Dopełnieniem zmian aranżacyjnych może być również wprowadzenie nowej organizacji pracy, umożliwiającej zatrudnionym większą swobodę i elastyczność w wykonywaniu zadań służbowych. Takim modelem biznesowym jest smart working, który zakłada, że obowiązki służbowe wykonywane są w miejscu i czasie wybranym przez pracownika i uzgodnionym wcześniej z pracodawcą. Smart working zaliczany jest jako jeden z ważniejszych elementów strategii corporate wellness. Konsekwentnie wdrażany może przynieść wiele korzyści zarówno dla firmy, jak i dla pracownika.

  • 1
  • 2
  • Karol2 2018-04-11 23:13:40
    SPA w biurze? Dziwna sprawa. Gdy chcę odpocząć pakuję walizkę i jadę nad morze do ulubionego hotelu. Przecież nie trzeba jechać na tydzień, baaaa nawet na weekend nie trzeba jechać. Do SPA hotelu Unitral da się wejść na kilka godzin - ja często wpadam z Koszalina.

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.