PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Województwo opolskie oferuje ponad 200 lokali dla firm rozpoczynających działalność

  • Autor: PAP
  • 28 sie 2014 15:34

Ponad 200 lokali - biur, pomieszczeń handlowo-usługowych czy magazynów - dla firm rozpoczynających działalność mają w dyspozycji instytucje otoczenia biznesu z woj. opolskiego, które dostały w ostatnich latach unijne dotacje.

REKLAMA

Z podsumowania przygotowanego przez Departament Programów Operacyjnych opolskiego urzędu marszałkowskiego wynika, że z dotacji przyznawanych z Regionalnego Programu Operacyjnego woj. opolskiego na lata 2007-2013 skorzystało w ostatnich latach 25 instytucji otoczenia biznesu, głównie inkubatorów przedsiębiorczości, mieszczących się w różnych miastach i miejscowościach regionu.

Podpisano z nimi umowy o łącznej wartości ponad 160 mln zł, z czego unijne dofinansowanie na ich utworzenie lub rozbudowę wyniosło 90 mln zł.

Z danych Departamentu wynika, że 14 z tych instytucji już prowadzi działalność, a 11 kolejnych rozpocznie funkcjonowanie w najbliższym czasie - najpóźniej do początku roku 2015.

Jak relacjonowała w czwartek zastępca dyrektora Departamentu Koordynacji Programów Operacyjnych Agnieszka Okupniak tylko działające już instytucje otoczenia biznesu mają do dyspozycji ponad 200 lokali przeznaczonych na prowadzenie działalności - biura, pomieszczenia handlowo-usługowe, powierzchnie magazynowe. Okupniak zapewniała, że koszty wynajęcia takich powierzchni dla startujących na rynku firm są bardzo atrakcyjne i wynoszą do 50 zł za metr kw.

Ponadto 11 z działających już w woj. opolskim instytucji ma dostępnych łącznie 100 stanowisk pracy w ramach tzw. open space - wolnych przestrzeni do prowadzenia działalności, gwarantujących m.in. dostęp do biurka i internetu. "Miesięczne koszty wynajęcia takiego stanowiska wynoszą, w zależności od instytucji, od zera do 530 zł" - podała wicedyrektorka departamentu.

Placówki te oferują też początkującym firmom wynajem sal konferencyjnych czy szkoleniowych - od małych, na 30 osób, do dużych, w których może pomieścić się ponad 100 osób. Koszt wynajmu waha się od zera do 110 zł za godzinę.

Jak wyjaśniała Okupniak wszystko to po to, by pomagać stawiającym pierwsze kroki w biznesie i dawać im możliwość obniżenia kosztów prowadzenia działalności. Dodała, że instytucje otoczenia biznesu wśród swoich zadań mają też np. wspieranie nawiązywania kontaktów gospodarczych, oferowanie szkoleń czy ułatwianie firmom dostępu do usług okołobiznesowych (doradczych, księgowych), a nawet usługi z zakresu obsługi sekretariatu czy pomoc z uzyskiwaniu środków na dalszy rozwój przedsiębiorstwa.

  • 1
  • 2
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.
REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.