PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Wyzwania asset managera – sztuka budowania wartości nieruchomości

  • Autor: propertynews.pl
  • 06 paź 2017 08:54

 Wyzwania asset managera – sztuka budowania wartości nieruchomości Property Forum 2017

O wartości nieruchomości decyduje wiele wskaźników. Jakie to są elementy, w jaki sposób można je kształtować, korygować i zmieniać, by uzyskać zadowalający skutek – o tym rozmawialiśmy na sesji, „Zarządzanie. Wyzwania asset managera – sztuka budowania wartości nieruchomości", która odbyła się podczas Property Forum 2017.

REKLAMA

Rynek jest dziś o wiele bardziej konkurencyjny i zróżnicowany. W czasach ostrej rywalizacji jest coraz mniej miejsca na działania bazujące tylko na intuicji, czy dotychczasowym doświadczeniu zawodowym. Posunięcia biznesowe muszą być precyzyjnie zaplanowane, a ich realizacja na bieżąco monitorowana i ewentualnie korygowana w zależności od aktualnych wyników. Wymaga to dostępu do wiedzy o potrzebach i zachowaniach rynkowych klientów.

Podczas panelu dyskusyjnego Ewa Parys, Executive Director, Head, Asset Management Central Europe, AEW Europe komentowała, że takiej wiedzy mogą dostarczyć umiejętnie wykorzystane narzędzia analityki biznesowej.

– Trzeba dokonać porządnej analizy SWOT. Sprawdzić jakie są mocne i słabe strony nieruchomości, jaka jest konkurencja, jakie są potencjalne zagrożenia w przyszłości, jakie są nowe, planowane inwestycje i jaki jest nasz potencjalny klient. Na tej podstawie powinniśmy decydować, w którą stronę należy iść – powiedziała Ewa Parys.

Asset Manager z AEW opowiadała podczas panelu jakimi działaniami można podnieść wartość portfolio. – W przypadku obiektów handlowych dużo łatwiej mówić o remodellingu, rekomercjalizacji i repozycjonowaniu nieruchomości, tak aby podnieść jej wartość. Naszym sztandarowym przykładem na tym polu jest warszawski Klif, którego refurbishment – modernizacja podłóg, sufitów, podświetlenia i, najbardziej spektakularna, nowa fasada – oraz uzupełnienie oferty gronem unikalnych najemców z grupy premium, pozytywnie wpłynęły na wyniki centrum.

Starzejące się obiekty, to nie jedyne wyzwanie z jakim dziś mierzy się asset manager. – Zarówno na rynku handlowym, jak i biurowym mamy do czynienia z rosnącą konkurencją, stąd dążenie, żeby się wyróżnić, wykorzystać potencjał, zwłaszcza lokalizacji i szukać luk na rynku. Co ciekawe, dla nas jako asset managera, wyzwaniem jest też stworzenie dla naszych klientów – tzn. inwestorów – portfolio aktywów. Przy aktualnym nasyceniu rynku, wszyscy są zainteresowani tylko obiektami typu prime, w największych miastach – a takie nieprędko trafiają na rynek. Stąd procesy sprzedaży-zakupu są bardzo czasochłonne – mówiła Ewa Parys.

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.