PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Zatrudnienie w centrach usług wzrośnie o 15-20 procent. Nasza specjalizacja to IT oraz badania i rozwój

  • wnp.pl
  • 10 kwi 2013 19:37

Zatrudnienie w centrach usług wzrośnie o 15-20 procent. Nasza specjalizacja to IT oraz badania i rozwój

Tylko w zagranicznych centrach usług pracuje ponad 100 tys. osób. W tym roku zatrudnienie wzrośnie o 15-20 procent. Na rynku obecni są najwięksi gracze na świecie, firmy z listy 500 Fortune - to tylko niektóre fakty o sektorze outsourcingowym w Polsce. Nasz kraj uznawany jest za jedną z najlepszych lokalizacji dla usług biznesowych.

REKLAMA

Rośnie specjalizacja, świadczymy coraz bardziej zaawansowane usługi. Do najważniejszych polskich specjalizacji należą obszary IT oraz badań i rozwoju.

Wpływ sektora outsourcingu na rozwój branży IT wynika z dwóch przyczyn. Centra usług zatrudniają coraz więcej specjalistów branżowych i oferują coraz bardziej zaawansowane rozwiązania. Z drugiej strony, rosnące wymagania klientów skłaniają firmy świadczące usługi do wdrażania najnowszych technologii i rozwiązań informatycznych. W efekcie tworzy się sprzężenie zwrotne dające impuls do rozwoju branży. Coraz częściej też działalność badawczo-rozwojową realizuje się nie tylko w wyspecjalizowanych centrach R&D (Research and Development) działających w Polsce firm, ale także w jednostkach świadczących zaawansowane usługi outsourcingu IT.

Dodatkowym bodźcem są potrzeby sektora bankowego w dużej mierze korzystającego z rozwiązań informatycznych. Swoje centra usługowe w Polsce mają największe instytucje finansowe i banki, m.in. UBS, ING, BNP Paribas, HSBC, Deutsche Bank, Credit Suisse, Citibank, RBS, UniCredit, Santander czy Nordea. Inne często korzystają z polskich centrów usługowych. - Korzyści dla banków inwestycyjnych, płynące z delegowania części zadań do outsourcingowych centrów usług ulokowanych w Polsce, można zaobserwować np. w przypadku usług IT. Sprawne procesowanie danych, ich opracowanie i dogłębna analiza stanowią źródło przewagi konkurencyjnej na rynku bankowym. Banki inwestycyjne Polskę postrzegają jako lokalizację gwarantującą usługi zespołów IT prezentujących wiedzę informatyczną na wysokim poziomie - mówi Wojciech Mach, dyrektor zarządzający Luxoft Poland.

Rośnie zainteresowanie outsourcingiem IT i BPO także na rynku krajowym. - Obserwujemy przechodzenie od obsługi prostych procesów IT, administracji i opieki nad infrastrukturą informatyczną, do dojrzałych usług o znaczeniu strategicznym - mówi Kinga Piecuch, prezes Xerox Polska.

Równocześnie rosną też wymagania zleceniodawców, znów napędzając rozwój branży i sektora IT. Według raportu Baker & McKenzie Creating Value in Sourcing and Shared Services: The Key Factors (2012), czynnikiem, który w znaczącym stopniu wpływa na zapewnienie wartości dodanej w ramach współpracy outsourcingowej, jest wdrożenie nowoczesnych technologii, w tym rozwiązań opartych na cloud computingu.

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Echo Investment S.A. Partner serwisu - Interbiuro Partner serwisu - Nowy Styl Partner serwisu - Penta Partner serwisu - Skanska Property Poland Sp. z.o.o. Partner serwisu - Vastint Poland Partner serwisu - Workplace

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA