PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Zatrudnienie w centrach usług wzrośnie o 15-20 procent. Nasza specjalizacja to IT oraz badania i rozwój

  • wnp.pl
  • 10 kwi 2013 19:37

Zatrudnienie w centrach usług wzrośnie o 15-20 procent. Nasza specjalizacja to IT oraz badania i rozwój

Tylko w zagranicznych centrach usług pracuje ponad 100 tys. osób. W tym roku zatrudnienie wzrośnie o 15-20 procent. Na rynku obecni są najwięksi gracze na świecie, firmy z listy 500 Fortune - to tylko niektóre fakty o sektorze outsourcingowym w Polsce. Nasz kraj uznawany jest za jedną z najlepszych lokalizacji dla usług biznesowych.

REKLAMA

Rośnie specjalizacja, świadczymy coraz bardziej zaawansowane usługi. Do najważniejszych polskich specjalizacji należą obszary IT oraz badań i rozwoju.

Wpływ sektora outsourcingu na rozwój branży IT wynika z dwóch przyczyn. Centra usług zatrudniają coraz więcej specjalistów branżowych i oferują coraz bardziej zaawansowane rozwiązania. Z drugiej strony, rosnące wymagania klientów skłaniają firmy świadczące usługi do wdrażania najnowszych technologii i rozwiązań informatycznych. W efekcie tworzy się sprzężenie zwrotne dające impuls do rozwoju branży. Coraz częściej też działalność badawczo-rozwojową realizuje się nie tylko w wyspecjalizowanych centrach R&D (Research and Development) działających w Polsce firm, ale także w jednostkach świadczących zaawansowane usługi outsourcingu IT.

Dodatkowym bodźcem są potrzeby sektora bankowego w dużej mierze korzystającego z rozwiązań informatycznych. Swoje centra usługowe w Polsce mają największe instytucje finansowe i banki, m.in. UBS, ING, BNP Paribas, HSBC, Deutsche Bank, Credit Suisse, Citibank, RBS, UniCredit, Santander czy Nordea. Inne często korzystają z polskich centrów usługowych. - Korzyści dla banków inwestycyjnych, płynące z delegowania części zadań do outsourcingowych centrów usług ulokowanych w Polsce, można zaobserwować np. w przypadku usług IT. Sprawne procesowanie danych, ich opracowanie i dogłębna analiza stanowią źródło przewagi konkurencyjnej na rynku bankowym. Banki inwestycyjne Polskę postrzegają jako lokalizację gwarantującą usługi zespołów IT prezentujących wiedzę informatyczną na wysokim poziomie - mówi Wojciech Mach, dyrektor zarządzający Luxoft Poland.

Rośnie zainteresowanie outsourcingiem IT i BPO także na rynku krajowym. - Obserwujemy przechodzenie od obsługi prostych procesów IT, administracji i opieki nad infrastrukturą informatyczną, do dojrzałych usług o znaczeniu strategicznym - mówi Kinga Piecuch, prezes Xerox Polska.

Równocześnie rosną też wymagania zleceniodawców, znów napędzając rozwój branży i sektora IT. Według raportu Baker & McKenzie Creating Value in Sourcing and Shared Services: The Key Factors (2012), czynnikiem, który w znaczącym stopniu wpływa na zapewnienie wartości dodanej w ramach współpracy outsourcingowej, jest wdrożenie nowoczesnych technologii, w tym rozwiązań opartych na cloud computingu.

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Echo Investment S.A. Partner serwisu - Interbiuro Partner serwisu - Nowy Styl Partner serwisu - Penta Partner serwisu - Skanska Property Poland Sp. z.o.o. Partner serwisu - TDJ Partner serwisu - Workplace Partner serwisu - Vastint Partner serwisu - Zinel

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA