PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Zmierzch indyjskich call center

  • Autor: Paweł Skawiński
  • 11 sie 2013 08:56

Zmierzch indyjskich call center

Indie, które na początku wieku zasłynęły z centrów telefonicznych, nie są już światową stolicą call center. Głośne oszustwa z wykorzystaniem call center i nie najlepsza jakość obsługi powodują, że firmy przenoszą się na Filipiny i do Europy Wschodniej.

REKLAMA

"Zbliżamy się już do końca kwestionariusza" - po drugiej stronie łączy słychać uprzejmy głos konsultanta. "Jeszcze tylko kilka pytań" - dodaje w wystudiowanym, brytyjskim akcencie. Ankieta zajmuje cztery bite strony i dotyczy średniej wielkości przedsiębiorstwa w Unii Europejskiej. Pytania są dosyć szczegółowe, zwłaszcza w części finansowej, gdzie należy podać przychody i zyski. Konsultanta interesują również rynki zbytu i plany firmy na przyszłość. Cała rozmowa, prowadzona przez komunikator internetowy Skype, jest nagrywana.

Jednak niczym niezrażony menedżer jednej z niemieckich firm odpowiada bardzo chętnie. Tym bardziej, że wszystkie odpowiedzi widzi przed sobą na komputerze i tak naprawdę nie jest menedżerem, ale ma na imię Laurenz i jest turystą na wakacjach w zachodnioindyjskiej Punie. Zamiast w nowoczesnym biurze w dalekich Niemczech, siedzi w małym, ciemnym pokoju o gołych ścianach, dziesięć minut jazdy motocyklem od popularnej wśród turystów dzielnicy Koregaon Park.

"Poszło wyśmienicie" - z sąsiedniego pomieszczenia wychodzi uśmiechnięty, młody Indus ubrany w biały podkoszulek i szorty. Jest jeszcze w swojej roli i wciąż mówi tym samym brytyjskim akcentem. Tłumaczy, że o wiele prościej jest zgarnąć z ulicy obcokrajowca, który będzie udawał zachodniego menedżera, niż zadzwonić do prawdziwej firmy w Europie lub USA i namówić kogoś na czterdziestominutową rozmowę o tajemnicach przedsiębiorstwa. Jego miniaturowe call center jest tylko jednym z wielu podwykonawców pracujących na zlecenie firmy z Delhi, która wybiera najlepsze rozmowy i sprzedaje za granicą udokumentowane nagraniami badania rynków europejskich.

Nie jest to jedyny sposób na przekręt z użyciem call center, jaki wymyślono w Indiach. W połowie stycznia br. delhijska policja aresztowała dwóch przywódców gangu, który według szacunków policji wyłudził 10 mln funtów (ok. 48,5 mln zł) od 60 tysięcy Brytyjczyków. Fikcyjna firma finansowa oferowała przez telefon obywatelom Wielkiej Brytanii pożyczki bez zabezpieczeń. Oferta była na tyle kusząca, a konsultanci firmy posługujący się świetnym angielskim na tyle przekonujący, że ofiary przekrętu wpłacały od 90 do 250 funtów jednorazowej opłaty manipulacyjnej za rozpatrzenie wniosku. Oszuści wpadli, gdy biznes na tyle się rozrósł, że wynajęli dodatkowe centra obsługi telefonicznej w miastach satelickich Delhi.

  • 1
  • 2

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.