PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Zmierzch indyjskich call center

  • Autor: Paweł Skawiński
  • 11 sie 2013 08:56

Zmierzch indyjskich call center

Indie, które na początku wieku zasłynęły z centrów telefonicznych, nie są już światową stolicą call center. Głośne oszustwa z wykorzystaniem call center i nie najlepsza jakość obsługi powodują, że firmy przenoszą się na Filipiny i do Europy Wschodniej.

REKLAMA

"Zbliżamy się już do końca kwestionariusza" - po drugiej stronie łączy słychać uprzejmy głos konsultanta. "Jeszcze tylko kilka pytań" - dodaje w wystudiowanym, brytyjskim akcencie. Ankieta zajmuje cztery bite strony i dotyczy średniej wielkości przedsiębiorstwa w Unii Europejskiej. Pytania są dosyć szczegółowe, zwłaszcza w części finansowej, gdzie należy podać przychody i zyski. Konsultanta interesują również rynki zbytu i plany firmy na przyszłość. Cała rozmowa, prowadzona przez komunikator internetowy Skype, jest nagrywana.

Jednak niczym niezrażony menedżer jednej z niemieckich firm odpowiada bardzo chętnie. Tym bardziej, że wszystkie odpowiedzi widzi przed sobą na komputerze i tak naprawdę nie jest menedżerem, ale ma na imię Laurenz i jest turystą na wakacjach w zachodnioindyjskiej Punie. Zamiast w nowoczesnym biurze w dalekich Niemczech, siedzi w małym, ciemnym pokoju o gołych ścianach, dziesięć minut jazdy motocyklem od popularnej wśród turystów dzielnicy Koregaon Park.

"Poszło wyśmienicie" - z sąsiedniego pomieszczenia wychodzi uśmiechnięty, młody Indus ubrany w biały podkoszulek i szorty. Jest jeszcze w swojej roli i wciąż mówi tym samym brytyjskim akcentem. Tłumaczy, że o wiele prościej jest zgarnąć z ulicy obcokrajowca, który będzie udawał zachodniego menedżera, niż zadzwonić do prawdziwej firmy w Europie lub USA i namówić kogoś na czterdziestominutową rozmowę o tajemnicach przedsiębiorstwa. Jego miniaturowe call center jest tylko jednym z wielu podwykonawców pracujących na zlecenie firmy z Delhi, która wybiera najlepsze rozmowy i sprzedaje za granicą udokumentowane nagraniami badania rynków europejskich.

Nie jest to jedyny sposób na przekręt z użyciem call center, jaki wymyślono w Indiach. W połowie stycznia br. delhijska policja aresztowała dwóch przywódców gangu, który według szacunków policji wyłudził 10 mln funtów (ok. 48,5 mln zł) od 60 tysięcy Brytyjczyków. Fikcyjna firma finansowa oferowała przez telefon obywatelom Wielkiej Brytanii pożyczki bez zabezpieczeń. Oferta była na tyle kusząca, a konsultanci firmy posługujący się świetnym angielskim na tyle przekonujący, że ofiary przekrętu wpłacały od 90 do 250 funtów jednorazowej opłaty manipulacyjnej za rozpatrzenie wniosku. Oszuści wpadli, gdy biznes na tyle się rozrósł, że wynajęli dodatkowe centra obsługi telefonicznej w miastach satelickich Delhi.

  • 1
  • 2

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - CRESA Partner serwisu - Echo Investment S.A. Partner serwisu - Interbiuro Partner serwisu - Nowy Styl Partner serwisu - Penta Partner serwisu - Skanska Property Poland Sp. z.o.o. Partner serwisu - Vastint Partner serwisu - Workplace Solutions Partner serwisu - Zinel

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA